ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عفو بين‌الملل: روزنامه‌نگاران قربانيان حکومت سوريه و شورشيان

سازمان عفو بين‌الملل به‌مناسبت سوم

سازمان عفو بين‌الملل به‌مناسبت سوم آوريل، روز جهانی آزادی مطبوعات با انتشار بيانيه‌ای گفت روزنامه‌نگارانی که بحران سوريه را پوشش می‌دهند قربانيان رژيم و شورشيان در اين کشور هستند.

عفو بين‌الملل که خشونت‌ها در سوريه را "جنايت‌های جنگی" می‌داند در بيانيه خود آورده است: "بسياری از روزنامه‌نگاران که در سوريه برای گزارش نقض حقوق بشر حضور دارند از دو سال پيش تاکنون کشته و ناپديد شده، خودسرانه دستگیر گرديده و يا مورد شکنجه قرار گرفته‌اند."

عفو بين‌الملل افزوده است: "روزنامه‌نگاران تنها شهروندان غيرنظامی نيستند که در سوريه مورد تهديد قرار دارند اما تاکنون دست‌کم ۳۶ روزنامه‌نگار در آن‌چه که به‌نظر حملات هدفمند بوده‌اند، جان خود را از دست داده‌اند."

آن هريسون، معاون بخش آفريقای شمالی و خاورميانه عفو بين‌الملل در اين‌باره گفت: "ما قادر هستيم جزئياتی از چگونگی نقض قوانين جنگی از سوی دو طرف درگيری‌ها در سوريه ارائه دهيم اگر چه جنايت‌های نيروهای دولتی مهم‌تر هستند."

به‌گفته آن هريسون "حمله به غيرنظاميان از جمله روزنامه‌نگاران جنايت‌ جنگی به‌شمار می‌رود و عاملان آن بايد مورد محاکمه قرار گيرند."

وی افزود: "چقدر بايد جنايت جنگی و جنايت عليه بشريت صورت گيرد تا شورای امنيت سازمان ملل آن را به ديوان بين‌المللی دادگستری در لاهه ارجاع دهد."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.