ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

داعش مسئولیت انفجار در شهرک صدر بغداد را به‌عهده گرفت

حمله انتحاری به بازاری در شهرک صدر بغداد ده‌ها کشته و زخمی برجای گذاشت. دستگاه‌های اطلاعاتی عراق نسبت به طرح داعش برای انجام حملات تروریستی در مراکز تجاری هشدار داده بودند. فرمانده پلیس منطقه بازداشت شد. ایران و حزب‌الله لبنان این حمله را محکوم کردند.

به‌گزارش رویترز، منابع امنیتی و بیمارستانی عراق اعلام کردند که در آستانه عید قربان شامگاه دوشنبه ۲۸ تیر / ۱۹ ژوئیه انفجار انتحاری در بازار شلوغ الوحیلات شهرک صدر بغداد دست‌کم ۳۵ نفر را کشت و ده‌ها نفر را زخمی کرد.

یک منبع پلیس گفته است در این انفجار بیش از ۶۰ نفر زخمی شده‌اند. زنان و کودکان نیز در میان کشته‌شدگان هستند.

گروه «دولت اسلامی» (داعش) در کانال تلگرامی خود مسئولیت این حمله را به‌عهده گرفت. این گروه گفته که یکی از افرادش جلیقه انفجاری خود را در میان جمعیت منفجر کرده است.

منابع بیمارستانی گفته‌اند که ممکن است شمار کشته‌شدگان افزایش یابد زیرا وضعیت برخی از زخمی‌ها وخیم است.

دفتر نخست‌وزیری عراق در بیانیه‌‌ای کوتاه گفت مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر این کشور جلسه‌ فوری برای بررسی این حمله با فرماندهان ارشد امنیتی برگزار کرد.

الکاظمی دستور بازداشت فرمانده پلیس مسئول حوزه استحفاظی این منطقه و انجام تحقیقات در رابطه با این حمله را صادر کرد.

پیش از این دستگاه‌های اطلاعاتی عراق نسبت به طرح داعش برای انجام حملات تروریستی در مراکز تجاری در الکرخ و الرصافه (الشعب، شهرک صدر، الشعله، الکاظمیه) هشدار داده بود.

برهم صالح، رئیس جمهوری عراق و محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان این کشور نسبت به انفجار انتحاری در شهرک صدر واکنش نشان دادند.

برهم صالح در توئیتر این حمله را «جنایتی فجیع، بی‌رحمانهو کم‌نظیر» خواند و نوشت: «آن‌ها راضی نمی‌شوند مردم حتی برای لحظه‌ای امنیت و شادی داشته باشند. تا زمانی که تروریسم کینه توز بزدل را ریشه کن نکنیم، آرام نخواهیم گرفت.»

محمد الحلبوسی نیز با انتشار پیامی در توئیتر نوشت تروریسم شادی مردم را هدف قرار می‌دهد.  او بر لزوم محاکمه و ایجاد تغییرات در برخی مناصب امنیتی که در سال‌های گذشته اقدامی در حوزه‌های استحفاظی خود انجام نداده‌اند، تأکید کرد.

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز سه‌شنبه ۲۹ تیر / ۲۰ ژوئیه حمله به بازار الوحیلات شهرک صدر بغداد را محکوم کرد و گفت جمهوری اسلامی حاضر است برای مقابله با تحرکات تروریستی در این کشور با دولت عراق همکاری کند.

حزب‌الله لبنان نیز این انفجار را محکوم کرد.

در ماه آوریل گذشته، داعش مسئولیت حمله با خودروی بمب‌گذاری‌شده به بازاری در شهرک صدر، محله اصلی شیعیان مسلمان بغداد را به‌عهده گرفت که منجر به کشته شدن چهار نفر و زخمی شدن ۲۰ نفر شد.

داعش همچنین مسئولیت انفجار دیگری در ژانویه گذشته را هم به‌عهده گرفت که منجر به کشته شدن بیش از ۳۰ نفر در بازار شلوغ میدان طیران در مرکز بغداد شد. این اولین بمب‌گذاری بزرگ انتحاری در عراق طی سه سال گذشته بود.

حملات بزرگ انتحاری و انفجار زمانی تقریباً هر روز در پایتخت عراق رخ می‌داد اما از زمان شکست داعش در سال ۲۰۱۷ این حملات کاهش یافت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.