ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تعداد جانباختگان کرونا در ایران از اتحادیه اروپا جلو زد

۶۰ درصد جمعیت اتحادیه اروپا حداقل یک دوز واکسن کرونا را دریافت کرده است. در ایران فقط ۷ درصد. انتظار می‌رود تعداد جانباختگان از ۴۰۰ نفر در روز عبور کند.

محمد رضا ظفرقندی، رئیس سازمان نظام پزشکی اعلام کرد که تعداد جانباختگان کرونا در ایران با حدود ۸۲ میلیون نفر جمعیت از تعداد جانباختگان کرونا در کشورهای اتحادیه اروپا با حدود ۴۴۷ میلیون نفر جمعیت فزونی گرفت.

وزارت بهداشت چهارشنبه ۳۰ تیر اعلام کرد که بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۷ هزار و ۳۷۹ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شدند. از این تعداد دو هزار و ۷۵۵ نفر از آنها به‌سبب ابتلا به موارد حاد بیماری می‌بایست در بیمارستان‌ها بستری شوند. ظرفیت بیمارستان‌ها در استان تهران در موج پنجم بیماری رو به تکمیل است.

در شبانه‌روز گذشته ۲۱۳ بیمار کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری در ایران به ۸۷ هزار و ۸۳۷ نفر رسید.

روز گذشته در ایران تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ در طی یک روز رکورد زد و به ۲۷ هزار و ۱۴۴ نفر رسید. روز گذشته ۲۵۰ بیمار کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند.

محمد رضا ظفرقندی، رئیس سازمان نظام پزشکی با انتشار منحنی جانباختگان کرونا در ایران در مقایسه با اتحادیه اروپا اعلام کرد که آمار مرگ در ایران از اتحادیه اروپا فزونی گرفته است. ظفرقندی نوشت:

«از هر راه ممکن و بدون هیچگونه محدودیتی، برای نجات جان مردم واکسن تهیه کنید.»

توییت محمد رضا ظفرقندی

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

کمیسیون اروپا اعلام کرد که تا یکشنبه گذشته ۲۲۰ میلیون نفر از جمعیت اتحادیه اروپا حداقل یک دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده است. این تعداد معادل ۶۰ درصد از جمعیت اتحادیه اروپاست. دانشمندان اما هشدار داده‌‌اند که این تعداد برای ایجاد مصونیت گروهی کافی نیست. برای رسیدن به این هدف اولاً شمار بیشتری از شهروندان می‌بایست هر دو دوز واکسن را دریافت کنند و دوماً سرعت واکسیناسیون نیز باید به‌طرز محسوسی افزایش یابد.

در ایران اما نه واکسن کافی وجود دارد و نه مدیریت کارآمد. در چهار ماهی که از آغاز واکسیناسیون در ایران می‌گذرد فقط ۷ درصد از جمعیت کشور حداقل یک دوز از واکسن را دریافت کرده‌اند.

روسیه مقصر است، ببخشید!

ایرچ حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شامگاه سه‌شنبه ۲۹ تیر در یک برنامه تلویزیونی از عدم توفیق دولت در واکسیناسیون سریع مردم عذرخواهی کرد. حریرچی گفت:

«مردم انتظار داشتند که در این چند ماه اخیر واکسیناسیون گسترده‌تری صورت بگیرد که متأسفانه موفق نشدیم.»

این مقام وزارت بهداشت در ادامه افزود:

«فارغ از اینکه چه میزان قصور و تقصیر وجود دارد و این قصور و تقصیر متوجه چه کسانی است، از اینکه نتوانستیم به وعده‌های داده شده درباره واکسیناسیون وسیع‌تر عمل کنیم از مردم عذرخواهی می‌کنم.»

همزمان کیانوش جهانپور اعلام کرد که روسیه نتوانسته به توافق خود با ایران برای تحویل ۶۲ میلیون دوز واکسن عمل کند. رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت گفت:

« قرارداد ما تحویل ۶۲ میلیون دوز واکسن اسپوتنیک وی از روسیه است که باید دو میلیون دوز را همان ابتدا تحویل می‌گرفتیم و ۶۰ میلیون دوز باقیمانده نیز می‌بایست از خرداد ۱۴۰۰ شروع می‌شد و در نهایت تا پایان سال ۲۰۲۱ تحویل داده می‌شد.»

جهانپور در ادامه با اشاره به نیاز خود روسیه به واکسن گفت:

«روسیه توان پاسخگویی به نیاز ۶۵ کشور خواهان واکسن اسپوتنیک وی را ندارد. امیدواریم بخشی از توافقات و قراردادی را که با روسیه داریم، از محل تولید مشترک واکسن اسپوتنیک وی در داخل کشور تأمین کنیم.»

به‌ گفته ایرج حریرچی مردم هم پس از ۱۷ ماه مقابله با همه‌گیری کرونا، مشکلات اقتصادی و معیشتی خسته شده‌اند. میزان پوشش و استفاده از ماسک در بین مردم کمتر از ۵۰ درصد است.

روز گذشته محدودیت‌های تازه‌ای در استان‌های تهران و البرز به‌عنوان دو کانون مهم‌ همه‌گیری اعمال شد. دوشنبه گذشته بر اساس دستور استاندار تهران بیمارستان‌ها موظف شدند همه ظرفیت خود را برای پذیرش مبتلایان به کووید-۱۹ به‌کار گیرند. در موج‌های قبلی کرونا پیش آمده بود که تعداد مبتلایان در یک روز به بیش از ۲۵ هزار نفر برسد. در آن زمان تعداد جانباختگان در روز به ۴۰۰ نفر هم رسید.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.