ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ناهید تقوی و مریم سامقانی به ویروس کرونا مبتلا شدند

کرونا در بند زنان زندان اوین همچنان گسترش می‌یابد. تست کرونای ناهید تقوی، شهروند دو تابعیتی ایرانی-آلمانی و مریم سامقانی، زندانی سیاسی مثبت اعلام شد. قبلاً با اعطای مرخصی به ناهید تقوی موافقت نشده بود اما مریم سامقانی مرخصی استعلاجی گرفت و به صورت موقت از زندان آزاد شد.

به گزارش هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر، به دنبال شیوع گسترده کرونا در بند زنان زندان اوین، تست کرونای ناهید تقوی، شهروند دو تابعیتی ایرانی-آلمانی و مریم سامقانی، زندانی سیاسی مثبت اعلام شد. دو روز پیش از هر دوی این زندانیان سیاسی تست پی‌سی‌آر کرونا گرفته شد و تا معلوم شدن نتیجه تست آنها را به قرنطینه منتقل کرده بودند.

ناهید تقوی، شهروند دو تابعیتی ۶۶ ساله از بیماری‌‌های دیگری از جمله فشار خون رنج می‌برد و قبلاً برای او درخواست مرخصی داده بودند، اما مقام‌های قضایی با اعطای مرخصی موافقت نکرده بودند.

مریم سامقانی نیز روز یکشنبه ۲۷ تیرماه بعد از افت شدید فشار خون از هوش رفت و به بهداری زندان اوین منتقل شد. امروز ، چهارشنبه ۳۰ تیر پس از مثبت شدن تست کرونای مریم سامقانی با اعطای مرخصی استعلاجی، او به صورت موقت از زندان آزاد شد.

در روزهای گذشته ویروس کرونا برای دومین بار تنها طی یک ماه گذشته در بند زنان زندان اوین شیوع پیدا کرد و همچنان تعداد مبتلایان و زندانیانی که علائم کرونا در آنها مشاهده‌ شده رو به افزایش است. در پی شیوع گسترده ویروس کرونا در زندان اوین، تاکنون سپیده کاشانی، عالیه مطلب‌زاده، زینب همرنگ و مهیزاد پشت‌پناه (با نام مستعار شاپرک‌پناه) به کرونا مبتلا شده‌اند.

در پی شیوع گسترده ویروس کرونا در بند زنان زندان اوین، در روزهای گذشته به شماری از زندانیان از جمله عالیه مطلب‌زاده، سپیده کاشانی، مریم همرنگ و زهرا جمالی مرخصی اعطا شد.

ناهید تقوی در تاریخ ۲۵ مهرماه ۹۹ در منزل خود در تهران توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. مأموران امنیتی حین بازداشت اقدام به تفتیش منزل این شهروند کرده و برخی از وسایل شخصی او از جمله لپ‌تاپ، تلفن همراه، پاسپورت‌ها و کتاب‌های او را ضبط کرده و با خود بردند.

ناهید تقوی هفت ماه را در سلول انفرادی گذراند و در تاریخ ۲۶ اسفندماه ۹۹ با پایان مراحل بازجویی از بازداشتگاه اطلاعات سپاه به بند زنان منتقل شد. مریم کلارن، دختر ناهید تقوی پیشتر گفته بود که مادرش از زمان بازداشت طی ۸۰ جلسه و معادل ۱۰۰۰ ساعت تحت بازجویی قرار گرفته است.

قاضی حاجی مرادی پیشتر در مراجعه خانواده این شهروند به دادسرا به آنها گفته بود که تنها وکلای مورد اعتماد قوه قضاییه اجازه دسترسی به این پرونده را دارند. وی همچنین افزوده بود که پرونده خانم تقوی تا زمانی که «او اتهامات خود را قبول نکند، به دادگاه ارجاع داده نخواهد شد».

جلسه نخست دادگاه رسیدگی به اتهامات ناهید تقوی به همراه پنج متهم سیاسی دیگر روز چهارشنبه ۸ اردیبهشت‌ماه، در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران و دومین جلسه دادگاه در تاریخ ۲۳ خردادماه، در این شعبه برگزار شد.

ناهید تقوی، شهروند دو تابعیتی ایرانی-آلمانی و مهندس معمار بازنشسته است. خانم تقوی در سال ۱۳۸۲ همراه با خانواده خود از ایران به آلمان مهاجرت کرد و طی ۱۵ سال اخیر بین ایران و آلمان در رفت‌وآمد بوده است.

مریم سامقانی نیز در تاریخ ۸ تیرماه جهت اجرای حکم حبس در منزل خود بازداشت شد. نیروهای امنیتی در زمان بازداشت تلفن همراه مریم سامقانی را ضبط کرده بودند.

مریم سامقانی در رابطه با پرونده‌ای که در سال ۹۹ علیه او و چند متهم دیگر تشکیل شده بود، توسط دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی افشاری به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به ۹۱ روز حبس تعزیری محکوم شد که این حکم عیناً به تأیید دادگاه تجدید نظر رسید.

پیشتر نیز در آذرماه ۹۸ مریم سامقانی به همراه ساسان نیک نفس، زندانی سیاسی که در زندان تهران بزرگ جان خود را از دست داد، علیرضا حاتمی، علی ‌اصغر حسنی‌ راد، همایون پرهیزکار، علی مطلبی، امیر پورنگ سرمدی طهرانی، عطاالله رضایی، سعیده قربانعلی و یاسین جمالی کسرینه توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی به اتهاماتی از جمله «اجماع و تبانی علیه امنیت کشور»، «تبلیغ علیه نظام» و «توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبری» مجموعاً به ۱۰۰ سال و ۴ ماه حبس و دو سال محرومیت از عضویت در احزاب و گروه‌های سیاسی و فعالیت در فضای مجازی، رسانه‌ها و مطبوعات و خروج از کشور محکوم شده‌ بودند.

مریم سامقانی نهایتاً توسط دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.