ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یک تن کشته و بیش از ۱۴۰ زخمی در تظاهرات فلسطینی‌ها علیه شهرک‌سازی

اعتراض به شهرک‌سازی اسراییل در سرزمین‌های اشغالی تحت کنترل فلسطینیان ادامه دارد. در روز جمعه ارتش اسراییل یک نوجوان ۱۷ ساله در رام الله را کشت و بیش از ۱۴۰ تن از معترضان در کرانه باختری را مجروح کرد.

جمعه ۲۳ ژوئیه/ یکم مرداد صدها فلسطینی در شهرهای بیتا و بیت‌دجن در استان‌ نابلس در شمال کرانه باختری در اعتراض به تداوم شهرک‌سازی اسراییل به خیابان آمدند. معترضان علیه دولت اسراییل و سیاست‌های اشغالگرانه آن شعار دادند.

به گزارش منابع خبری علاوه بر دو شهر بیتا و بیت‌دجن در کفرقدوم و همچنین رام‌الله نیز معترضان به تداوم سیاست‌های اشغالگرانه و شهرک‌سازی اسراییل به خیابان آمدند. شهروندان فسلطینی در بیتا به ساخت یک پاسگاه که بر سازه‌های شهرک تازه احداث شده نظارت می‌کند، معترضند و خواستار برچیده شدن آن و توقف شهرک‌سازی هستند.

ارتش اسراییل در اطلاعیه‌ای اعتراض مردم این مناطق  را با عنوان «شورش» تایید کرد. در اطلاعیه ارتش این کشور که خلاف توافق‌های بین‌المللی به شهرک‌سازی در مناطق اشغالی ادامه می‌دهد، مقابله ارتش اسراییل با معترضان با استفاده از آنچه که «شیوه‌های پراکنده کردن» عنوان شده، تایید شده اما در باره این شیوه‌ها توضیحی داده نشده است.

منابع فلسطینی اما از پرتاب گلوله‌های جنگی و گاز اشک‌آور به سمت معترضان خبر دادند. سازمان هلال‌احمر فلسطین شمار مجروحان فلسطینی را ۱۴۶ تن اعلام کرد. بر بنیاد اطلاعیه این سازمان ۸۷ تن از معترضان بر اثر اصابت گازهای اشک‌آور، ۳۴ تن به خاطر اثابت گلوله و ۹ تن نیز به دلیل آتش‌سوزی زخمی شدند.

القدس العربی نیز به نقل از وزارت بهداشت فلسطین نوشت یک تن از معترضان در روستای نبی صالح رام‌الله که نوجوان ۱۷ ساله‌ای بود به ضرب گلوله نیروهای اسراییلی کشته شد.

دولت اسراییل از ماه مه امسال برنامه تازه‌ای برای ساخت یک شهرک جدید در کرانه باختری را آغاز کرد. دولت بنتالی نفت در ژوئیه اعلام کرد که به صورت موقت شهرک‌سازی در این منطقه را متوقف می‌کند اما سازه‌هایی که ایجاد شده است تحت نظارت و کنترل ارتش اسراییل باقی می‌ماند.

وزارت دفاع اسراییل نیز اعلام کرده است که در حال بررسی این است که آیا طبق قوانین اسراییل این منطقه در نزدیکی بیتا می‌تواند به عنوان زمین‌های دولتی تصرف شود یا خیر.

فلسطینی‌ها که به رغم بیانیه‌های نهادهای بین‌المللی در باره مخالفت با شهرک‌سازی اسراییل در سرزمین‌های اشغالی هنوز نتوانسته‌اند مانع این اقدامات شوند، خواستار خروج کامل اسراییل و تخریب شهرک‌های تازه ایجاد شده هستند.

بازرس ویژه حقوق بشر سازمان ملل چندی قبل شهرک‌سازی و اسکان یهودیان در مناطق اشغالی را نقض‌کننده این قانون بین‌المللی که «قدرت اشغال‌کننده حق ندارد بخشی از جمعیت خود را در منطقه تحت اشغال مستقر کند» دانسته و گفته بود که این اقدام با جنایت جنگی تطابق دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.