ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گزارش‌ شبکه‌های اجتماعی: حضور مردم معترض در خیابان‌های تهران

در پی اعتراضات مردم در خوزستان و گسترش آن در چند شهر دیگر ایران، از تهران نیز خبرها و فیلم‌هایی از تظاهرات گروهی از مردم منتشر شده است. آن‌ها علیه حکومت شعارهایی سر دادند.

اعتراضات مردمی در ایران دوشنبه ۴ مرداد به تهران نیز کشیده شد. براساس گزارش‌ها و فیلم‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، گروهی از مردم تهران در دوازدهمین روز اعتراضاتی که از خوزستان آغاز شد به خیابان‌ها آمدند و شعارهایی علیه حکومت سر دادند.

بنا به این گزارش‌ها، این تظاهرات در خیابان جمهوری تهران آغاز شد و مردم شعار می‌دادند: «مرگ بر دیکتاتور»، «توپ ، تانک فشفشه آخوند باید گم بشه»، «ایرانی با غیرت حمایت حمایت»، «بی‌غیرتا نشستن منتظر چی هستن».

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

در دو روز گذشته خیابان‌های چند شهر ایران نیز شاهد اعتراضات مشابهی بودند. تبریز، سقز و بجنورد از جمله شهرهایی بودند که بعدازظهر و شامگاه شنبه ۲ مرداد صحنه تجمعات اعتراض‌آمیز در همبستگی با تظاهرات اخیر در استان خوزستان بودند.

همچنین گزارش‌هایی نیز از برگزاری تجمعات اعتراضی یا جو ملتهب و امنیتی در شهرهای اردبیل، فولادشهر اصفهان و محمدشهر در استان البرز منتشر شد.

اعتراض به بی‌آبی در خوزستان از شامگاه ۲۴ تیر آغاز شد. در این اعتراضات شعارهایی علیه حکومت و بالاترین مقام‌های آن سر داده شد. بر اساس گزارش عفو بین‌الملل در جریان این اعتراضات دست‌کم هشت تن از شهروندان به ضرب گلوله مأموران دولتی به قتل رسیده‌اند.

شامگاه یکشنبه ۳ مرداد از کوی علوی اهواز نیز خبر رسید که دو ورودی اصلی آن تحت محاصره نیروهای امنیتی قرار گرفته است و مأموران همه افراد در حال خروج یا ورود به این منطقه را تفتیش و از برخی می‌خواهند تلفن‌های همراه خود را باز کنند تا در صورت وجود ویدئوی اعتراضات آن‌ها را بازداشت کنند.

کوی علوی اهواز در شب‌های گذشته صحنه گسترده‌ترین اعتراضات در این شهر بود.

در شهرهای اهواز، شادگان، ماهشهر، شهر جراحی، حمیدیه، خرمشهر، سوسنگرد، ایذه و شوش طی روز و شامگاه شنبه بازداشت‌های گسترده فعالان مدنی و جوانان ادامه یافت. به گفته منابع محلی، این بازداشت‌ها از سوی نیروهای سپاه پاسداران انجام می‌شود و بازداشت‌شدگان به مکان‌های نامعلوم منتقل شده‌اند.

اینترنت نیز مانند چند شب گذشته در خوزستان قطع بود.

روز گذشته (یکشنبه) محسن رضایی، فرمانده اسبق سپاه پاسداران، در نامه‌ای به حسین سلامی، فرمانده فعلی سپاه از آنچه «تلاش‌های صادقانه و زحمات مخلصانه برادران سپاهی و بسیجی در رسیدگی به مردم خوزستان» خواند، تشکر کرد و از سلامی خواست این نیروها را مورد «تقدیر و تشویق» قرار دهد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.