ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دست‌کم ۵۷ پناهجو در ساحل لیبی در مدیترانه غرق شدند

سازمان بین‌المللی مهاجرت اعلام کرد قایق شماری از پناهجویان با ۷۵ سرنشین در حوالی سواحل لیبی دچار حادثه شد. دست‌کم ۵۷ نفر از پناهجویان، از جمله هشت زن و کودک در این حادثه جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرگزاری آلمان، سازمان بین‌المللی مهاجرت از نهادهای وابسته به سازمان ملل اعلام کرد دست‌کم ۵۷ پناهجو در دریای مدیترانه در حوالی ساحل لیبی غرق شدند. قایقی که در دریا دچار سانحه شد ۷۵ سرنشین داشت. سخنگوی سازمان بین‌المللی مهاجرت با انتشار پیامی در توییتر اعلام کرد که ۲۰ تن از سرنشینان این قایق شامل زنان و کودکان بودند. هشت تن از آن‌ها جان خود را از دست دادند.

بر همین اساس گارد ساحلی لیبی و ماهیگیران جان ۱۸ تن از پناهجویان آفریقایی را نجات دادند و آن‌ها را به سواحل لیبی منتقل کردند.

سخنگوی سازمان بین‌المللی مهاجرت اعلام کرد این پناهجویان از شهروندان نیجریه، غنا و گامبیا بودند که قصد داشتند از دریای مدیترانه خود را به اروپا برسانند.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

جان‌به دربردگان می‌گویند که موتور قایق وسط دریا از کار افتاد، هوا طوفانی بود و قایق واژگون شد.

لیبی یکی از مقصدهای مهم پناهجویان آفریقایی در راه اروپاست. چهارشنبه هفته گذشته نیز ۲۰ تن از پناهجویان در دریای مدیترانه در حوالی سواحل لییی دچار سانحه شدند و در آب‌های مدیترانه جان باختند.

اهمال اتحادیه اروپا در حفظ جان پناهجویان

میشل باشله، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد پیش از این اتحادیه اروپا و لیبی را متهم کرده بود که در حفظ جان پناهجویان به شکل جدی اهمال می‌کنند. او از دولت لیبی و همچنین اتحادیه اروپا خواسته بود سیاست و عملکرد خود در زمینه نجات مهاجران را اصلاح کنند. به گفته باشله «فاجعه واقعی این است که در مسیر آب‌های مدیترانه بسیاری از رنج‌ها و مرگ‌ها قابل اجتناب است.»

سازمان عفو بین‌الملل در گزارشی که پنج‌شنبه ۱۵ ژوئیه/ ۲۴ تیر منتشر شد، اعلام کرد شواهد و مدارکی به دست آورده که نمایانگر آزار مردان، زنان و کودکان پناهجویی است که گارد ساحلی لیبی آن‌ها را هنگام عبور از دریای مدیترانه بازداشت می‌کند و به زندان می‌اندازد.

برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا، به خصوص آلمان، با اتخاذ تدابیر سختگیرانه در مورد پناهجویان و مهاجران مخالف هستند. در همان حال برخی دیگر از کشورها که دولت‌های راست‌گرا در آنها به قدرت رسیده‌اند مهاجرت به کشورهای خود را باعث نابسامانی اقتصادی و سیاسی در کوتاه مدت و بروز مشکلات عمده اجتماعی و فرهنگی در بلندمدت دانسته و از محدودیت هرچه بیشتر در این زمینه حمایت می‌کنند.

عفو بین‌الملل از کشورهای اتحادیه اروپا خواسته است که به همکاری با وزارت کشور لیبی و گارد ساحلی در آن کشور برای جلوگیری از مهاجرت پناهجویان خاتمه دهد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.