ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حسن روحانی: بخشی از واقعیت را به مردم نگفتم چون مفید نمی‌دانستم

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران در آخرین جلسه هیئت دولت بار دیگر تحریم‌ها را عامل ناکامی اقتصادی دولتش دانست و گفت به خاطر اینکه انسجام ملی حفظ شود خیلی از مسائل را به مردم نگفته است.

حسن روحانی که در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری وعده کرده بود تمام واقعیت را به مردم بگوید، مدعی شد آنچه را که «با مردم صحبت و اعلام کرده چیزی برخلاف واقعیت نبوده و آنچه واقعیت بود را به مردم گفته‌ایم.»

رئیس‌جمهوری ایران که آخرین روزهای حضورش در ساختمان پاستور را سپری می‌کند، بلافاصله گفت:

«البته بخشی از واقعیت را به مردم نگفتیم و ازنظر من نمی‌شد آنها را بیان کنیم به دلیل اینکه من آنها را مفید نمی‌دانستم.»

روحانی که در دوره ریاست جمهوری‌اش بارها با کنایه به منتقدان درون‌حکومتی خود تاخته بود، مدعی شد که بخشی از مسائل را به خاطر آنچه که «وحدت ملی» خواند، بیان نکرده است. او گفت:

«یک هدف بسیار بلندی که همه باید دنبال کنیم وحدت ملی است. می‌ترسیدم این دُر گران‌بها صدمه ببیند. به همین دلیل بسیاری از مسائل را به جان خریدیم و خیلی از اشکالات را پاسخ ندادیم برای اینکه انسجام ملی و وحدت ملی در کشور ما حفظ شود.»

او که به زودی باید دولت را به ابراهیم رئیسی، عضو هیئت مرگ تحویل دهد، تحریم‌های اقتصادی و خروج آمریکا از توافق هسته‌ای را علت اصلی محقق نشدن وعده‌هایش عنوان کرد. روحانی گفت او می‌توانست «دولت را بهتر به پایان ببرد» و دستورات و چارچوبی که رهبر جمهوری اسلامی برای بازگشت آمریکا به برجام اعلام کرد را اجرا کند، اما در «یک جای دیگر گرفتار شد».

روحانی که در دور نخست ریاست جمهوری اش توانست با گروه ۵+۱ بر سر رفع تحریم های هسته‌ای به توافق برسد، بدون توضیحات بیشتر بازگشت تحریم ها را به «جنگ اقتصادی» تشبیه کرد و بدون اینکه نامی از شخصیت‌های حقیقی یا حقوقی ببرد، افزود:

«اگر کسی زمان صلح و جنگ را تشخیص ندهد، آدم باید خیلی غصه بخورد؛ این جنگ را بر ما تحمیل کردند و اگر آن دوران جنگ تحمیلی نبود، همان روند را ادامه می دادیم.»

او همانند تمام نطق‌های تلویزیونی و عمومی‌اش با بیان آمارهای اقتصادی مدعی شد که دولت او «پیروز شده» و اگر برجام تداوم داشت «وضعیت بهتر می‌شد».

حسن روحانی که در دوره ریاست جمهوری‌اش معترضان به وضعیت معیشتی و شرایط اقتصادی در دی ۹۶ و آبان ۹۸ سرکوب شدند، در ادامه ناراحتی «مردم عزیز از لحاظ معیشتی» را «حق آن‌ها» دانست اما بلافاصله گفت: «باید ببینیم در شرایط جنگی چه کاری می‌توانستیم انجام دهیم».

او که تنها سه روز دیگر در مسند ریاست جمهوری حضور دارد و بارها منتقدان و مخالفان خود را «نادان» خوانده بود، در نهایت گفت که دولتش «خیلی کارهای خوبی انجام داده» اما «همچنان به مردم بدهکار است» و «بابت کوتاهی و قصورهایی که داشته عذر می‌خواهد».

حسن روحانی ۱۴ مرداد پس از هشت سال حضور در ساختمان پاستور، دولت را به ابراهیم رئیسی، عضو هیئت مرگ تحویل می‌دهد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.