ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حسين سلمان‌زاده، عکاس مطبوعاتی، در آنکارا بازداشت شد

کمپين بين‌المللی حقوق بشر در

کمپين بين‌المللی حقوق بشر در ايران خبر داد حسين سلمان‌زاده، عکاس مطبوعاتی که در ترکيه به‌سر می‌برد ششم ارديبهشت‌ماه جاری در آنکارا دستگير شده و هم‌اکنون در اين شهر در بازداشتگاه پليس امنيت ترکيه قرار دارد.

به‌گفته نزديکان سلمان‌زاده، وی پنج روز در اعتراض به دستگيری و شرايط بلاتکليفی که در بازداشتگاه امنيت آنکارا دارد دست به اعتصاب غذای خشک زده بود و از روز شنبه اعتصاب خود را شکست.

وی در تماس تلفنی با کمپين بين‌المللی حقوق بشر در ايران گفت که احتمال دارد دستگيری وی مربوط به عدم حضور وی در محل اقامت تعيين شده وی در شهر نوشهير و حضور در شهر آنکارا بوده باشد که طبق قوانين ترکيه بايد فقط از طريق درخواست مجوز صورت بگيرد.

به‌گفته وی مجازات چنين تخلفی معمولا نقدی است و چنين بازداشت طولانی مدتی سابقه نداشته است.

سلمان‌زاده گفت ظرف سال گذشته از طريق حکومت ايران برای وی پيغام‌هايی ارسال شده است که به ايران بازگردد و اين نکته فشار مضاعفی متوجه او کرده است.

حسين سلمان‌زاده در حالی دستگير شده است که از سازمان ملل نامه قبولی پناهجويی دارد.

دوستان اين عکاس مطبوعاتی وضعيت روحی او را بد توصيف کرده‌اند.

حسين سلمان‌زاده، عکاس خبرگزاری فارس بود که در جريان ناآرامی‌های پس از انتخابات رياست جمهوری دهم عکسهايی را که از اعتراضات خيابانی گرفته بود به خبرگزاری‌های خارج از ايران ارسال کرده بود و پس از فاش شدن نامش به عنوان عکاس در سال ۱۳۸۸ از ايران خارج شد.

وی در حال حاضر منتظر تعيين کشور محل اقامت آتی خويش می‌باشد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.