ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترکیه برای مهار آتش‌سوزی‌ها از جامعه جهانی درخواست کمک کرد

آتش سوزی که از جنوب ترکیه آغاز شد اینک با گذشت شش روز در جنوب اروپا در حال گسترش است، در یونان دمای هوا به ۴۵ درجه سانتیگراد رسیده است. وزارت دفاع ترکیه تصاویر ماهواره‌ای را منتشر کرده که ابعاد و شدت آتش سوزی را نشان می‌دهد. جنگل‌ها سوخته‌اند و دود همه جا را فرا گرفته است.

عملیات اطفای حریق با استفاده از هواپیما و هلیکوپتر در حالی که شش روز از شروع آتش سوزی در جنوب ترکیه می‌گذرد ادامه دارد و از دولت ترکیه به دلیل نحوه مدیریت اطفای حریق به‌شدت انتقاد شده است.

ترکیه از جامعه بین‌المللی برای خاموش کردن آتشی که در روزهای اخیر هشت کشته برجای گذاشته درخواست کمک کرده است. در حال حاضر جنوب‌شرقی اروپا یکی از بدترین موج گرما طی دهه‌های اخیر را تجربه می‌کند.

به‌دنبال بالا گرفتن انتقادات از رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه به دلیل نحوه مدیریت این فاجعه و نداشتن هواپیمای آب‌پاش برای اطفای حریق، مقام‌های ترکیه وعده دادند که هواپیمای اطفای حریق از اتحادیه اروپا برای کمک خواهند آمد.

اتحادیه اروپا هم روز یکشنبه گفت که در تجهیز سه هواپیمای اطفای حریق کمک کرده است. این هواپیماها از کرواسی و اسپانیا برای کمک آمده‌اند. پیش از آن تیم‌هایی از روسیه، ایران، اوکراین و آذربایجان به اطفای حریق آتش سوزی ترکیه کمک می‌کردند.

آتش‌سوزی‌های ترکیه از روز چهارشنبه ۲۸ ژوئیه / پنج مرداد، در جنوب این کشور آغاز شد و به دلیل شدت باد به‌سرعت گسترش یافت، و جنگل‌ها، مزارع و برخی مناطق مسکونی را سوزاند. بسیاری از مناطقی که در آتش می‌سوزند، منطقه‌های گردشگری در مجاورت دریای مدیترانه هستند که در نتیجه آن دولت ترکیه هزاران گردشگر را از این مناطق تخلیه کرده است.

وزارت دفاع ترکیه تصاویر ماهواره‌ای را منتشر کرده که ابعاد و شدت آتش سوزی را نشان می‌دهد. جنگل‌ها سوخته‌اند و دود همه جا را فرا گرفته است.

عملیات اطفای حریق با استفاده از هواپیما و هلیکوپتر در در جنوب ترکیه ادامه دارد . مردم در روی زمین با سطل آب در تلاش برای خاموش کردن آتش هستند. ترکیه اوت ۲۰۲۱ - عکس از خبرگزاری فرانسه

همزمان آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع در جنوب اروپا در حال گسترش است. اسپانیا، یونان و ایتالیا نیز در حالی‌که دمای هوا به بالای ۴۰ درجه رسیده درگیر آتش‌سوزی هستند و صدها نفر ناگزیر به ترک خانه‌هایشان شده‌اند.

موج گرمای شدید سبب تشدید آتش‌سوزی شده. اکنون ماه‌هاست که هوای جنوب ترکیه خشک است.

بر اساس داده‌هایی که مرکز خدمات اطلاع‌رسانی آتش‌سوزی جنگل‌های اروپا منتشر کرده امسال میزان آتش‌سوزی‌ها سه برابر معمول بوده و حدود ۱۳۶ هزار هکتار از جنگل‌ها سوخته‌اند.

آتش سوزی اخیر ترکیه ضربه دیگری بر اقتصاد ترکیه است که هنوز با تبعات پاندمی کووید-۱۹ درگیر است.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.