ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آتش‌سوزی‌ها در ترکیه به یک نیروگاه حرارتی رسید؛ آتش در ۱۶ نقطه همچنان مهار نشده است

بر پایه اعلام وزارت کشاورزی و جنگلداری ترکیه، از روز ۲۸ ژوییه/ ششم مرداد تا روز چهارم اوت/ ۱۳ مرداد، ۱۸۳ آتش‌سوزی در ۴۰ استان ترکیه رخ داده که از این تعداد، ۱۶ آتش‌سوزی در استان‌های آدانا، آنتالیا، آیدین، دنیزلی، هاتای، اسپارتا و موغلا همچنان ادامه دارد.

با نزدیک شدن آتش به نیروگاه حرارتیِ تولید برق شهر میلاس در ترکیه، مقامات استانی موغلا تصمیم به تخلیه برخی از محله‌های این شهر گرفتند.

در تصاویری که از وضعیت شهر میلاس در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، بسیاری از ساکنان این شهر توسط کشتی‌های متعلق به وزارت دفاع ترکیه در حال انتقال به نقاط دیگر هستند.

منابع محلی از مهار شدن نسبیِ آتش در اطراف نیروگاه حرارتی خبر داده‌ و اعلام کرده‌اند برای جلوگیری از نفوذ احتمالی آتش به داخل ساختمان اصلی، تانکرهای آتش‌نشان در این محل مستقر شده‌اند.

نیروگاه حرارتیِ تولید برق در شهر میلاس با استفاده از ذغال سنگ و نفت کوره کار می‌کند و پس از نفوذ آتش به درون این نیروگاه، مقامات محلی از شهروندان خواسته‌اند به دلیل مشکلاتی که در اثر استنشاق گازهای سمی ناشی از سوختن ذغال پیش می‌آید، از ماسک استفاده کنند.

به ‌گزارش الجزیره، مقامات محلی میلاس روزهای گذشته از تخلیه مخازن هیدروژنی که برای خنک‌سازی ایستگاه استفاده می‌شد، برای جلوگیری از خطرات احتمالی خبر داده بودند.

بر پایه اعلام وزارت کشاورزی و جنگلداری ترکیه، از روز ۲۸ ژوییه/ ششم مرداد تا روز چهارم اوت/ ۱۳ مرداد، ۱۸۳ آتش‌سوزی در ۴۰ استان ترکیه رخ داده که از این تعداد، ۱۶ آتش‌سوزی در استان‌های آدانا، آنتالیا، آیدین، دنیزلی، هاتای، اسپارتا و موغلا همچنان ادامه دارد.

آتش‌سوزی در ترکیه

ویدئویی که توسط محمت تُکات، شهردار میلاس در حساب کاربری او در توئیتر منتشر شده، زبانه‌های آتش را نزدیک به ورودی نیروگاه حرارتیِ میلاس نشان می‌دهد.

او در توضیح این ویدئو نوشته:

«شعله‌های آتش وارد نیروگاه حرارتی شد ... نیروگاه در حال تخلیه کامل است و در حال حاضر آژیرها به صدا درمی‌‌آیند ...»

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

هم‌زمان با اعلام این خبر از سوی این شهردار، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه هم در یک مصاحبه تلویزیونی با تأیید خبر رسیدنِ آتش به نیروگاه حرارتیِ میلاس، «وزش باد شدید» را عامل اصلی مهار نشدن آتش خواند.

گفته می‌شود تاکنون دست‌کم هشت نفر از شهروندان ترکیه بر اثر آتش‌سوزی‌های گسترده در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

مقامات دولتی از رسانه‌های این کشور خواسته‌اند برای «جلوگیری از ناامیدی شهروندان» از پخش تصاویر مربوط به آتش‌سوزی‌ها خودداری کنند.

طبق اعلام منابع رسمی در ترکیه، در مجموع ۱۸ هواپیما و بالگرد از کشورهای آذربایجان، ایران، کروواسی، اسپانیا و اوکراین در اطفای حریق ترکیه همکاری می‌کنند.

محمدمهدی نوری آل آقا، رئیس مرکز کنترل و پشتیبانی اطفای حریق هوایی وزارت دفاع جمهوری اسلامی، روز ۹ مرداد ماه از انجام اولین عملیات اطفای حریق در جنگل‌های ترکیه توسط هواپیمای ایلوشینِ ایران خبر داد. او ابراز امیدواری کرد با اضافه کردن ظرفیت دو بالگرد دیگر در روزهای آتی، بتوانند به خاموش کردن آتش در جنگل‌های ترکیه کمک کنند.

رئیس مرکز کنترل و پشتیبانی اطفای حریق هوایی وزارت دفاع همچنین از اعزام تیم‌های تخصصی از سوی ایران برای کمک به آتش‌نشان‌های ترکیه خبر داده است.

این در حالی‌ست که جنگل‌های ایران به ‌ویژه مراتع و جنگل‌های رشته کوه زاگرس از سال‌های گذشته تاکنون چندین بار دچار آتش‌سوزی‌های گسترده شده و وزارت دفاع جمهوری اسلامی با وجود درخواست شهروندان، از هواپیمای آتش‌نشان و دیگر امکانات خود برای مهار آتش استفاده نکرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.