ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مقام‌های محلی هرات: چندین حمله طالبان به هرات خنثی شد

حملات طالبان به هرات ۹ روز است که ادامه دارد. مقام‌های محلی هرات اعلام کردند که هفت حمله بزرگ طالبان در چهار بخش شهر هرات، خنثی شد. وزارت خارجه آمریکا در واکنش به حملات طالبان می‌گوید تعهد به راه حل سیاسی از سوی این گروه به نظر می‌رسد ادعایی بیش نیست.

عبدالصبور قانع، والی هرات پنج‌شنبه ۱۴ مرداد / ۵ اوت در نهمین روز درگیری‌های نظامی در این ولایت اعلام کرد که طالبان نیمه‌های شب گذشته در هفت بخش حوزه‌های دوم، سوم، دهم و یازدهم شهر هرات حملات وسیعی انجام دادند اما نیروهای امنیتی این حملات را خنثی کرده و افراد طالبان عقب‌نشینی کردند.

به‌گفته عبدالصبور قانع در این حملات سه تن از نیروهای امنیتی از جمله وحید احمد کوهستانی، مسئول حوزه دهم پلیس شهر هرات، جان باخته‌اند.

اداره محلی هرات در اطلاعیه‌ای گفته است که نیروهای هوایی چندین تجمع طالبان را هدف حملات هوایی قرار دادند و در منطقه‌ شیدایی شهر هرات به نیروهای طالبان حملات توپخانه‌ای انجام دادند.

در این اطلاعیه آمده است که طالبان از خانه‌های مسکونی برای هدف قراردادن نظامیان دولتی استفاده می‌کنند.

آمار دقیق تلفات نیروهای امنیتی و دفاعی و همین‌طور نیروهای طالبان مشخص نیست. طالبان نیز در مورد درگیری‌های شب گذشته ابراز نظری نکرده‌اند. با این حال قانع می‌گوید بیش از ۱۰۰ طالب مسلح در حملات شب گذشته کشته  و ده‌ها تن دیگر از آن‌ها زخمی شدند.

حملات طالبان به شهر هرات چهارشنبه هفته گذشته ۶ مرداد / ۲۸ ژوئیه آغاز شد و به خانه‌های مسکونی در شرق، غرب و جنوب هرات کشیده شد. صدها خانواده در این درگیری‌های نظامی آواره شده‌اند.

روز گذشته (چهارشنبه)، محمد اسماعیل‌خان که رهبری نیروهای مردمی در خط مقدم جبهه غرب شهر هرات را به‌عهده دارد، گفته بود که جنگ در شهر هرات از سوی پاکستان رهبری می‌شود.

او از ساکنان هرات خواست که در برابر تجاوز آشکار پاکستان قیام عمومی کنند:

«به صراحت می‌گویم که جنگ شهر هرات جنگ میان پاکستان و افغانستان است. این جنگ طالب نیست و طالبان ابزار است. همانطوری که مردم افغانستان اسارت آمریکا، روسیه و دیگر ابرقدرت‌ها را قبول نکردند؛ اسارت پاکستان را هم قبول نکنند.»

روز گذشته، مسئولان بیمارستان حوزه‌ای هرات گفتند که بر اساس آمارهای آن‌ها، در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵ غیرنظامی و سه نظامی در نبردهای شهر هرات زخمی شده‌اند و دو تن از اعضای جبهه مقاومت مردمی جان باخته‌اند. مقام‌های امنیتی هرات نیز گفتند در یک شبانه روز گذشته بیش از ۳۰ طالب مسلح در این ولایت کشته شده‌اند.

روز چهارشنبه در ادامه عملیات نیروهای امنیتی در شهر هرات، درگیری‌های شدیدی در بخش‌های مختلف این شهر و روستاهای جنوب آن، از جمله در روستاهای غیبتان و هواده میان نیروهای امنیتی و مردمی با طالبان ادامه داشت.

روز سه‌شنبه ۱۲ مرداد / ۳ اوت نیز مقام‌های محلی در هرات اعلام کرده بودند که با کشته شدن ۴۱ عضو طالبان و زخمی شدن ۳۲ نفر از آن‌ها بخش‌های ‌وسیعی از شهر هرات از حضور این گروه پاک‌سازی شد.

آمریکا: طالبان کشتار هدفمند را متوقف کنند

‌از سوی دیگر ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، روز چهارشنبه در یک نشست خبری گفت، با این‌که رهبران طالبان بارها گفته‌اند از یک راه حل سیاسی برای مسئله افغانستان پشتیبانی می‌کنند، اما این گفته‌ها با حملات‌ این گروه به مراکز شهرها و انفجار در نزدیکی خانه سرپرست وزارت دفاع افغانستان، نمی‌خواند.

پرایس انفجار در منطقه وزیر اکبرخان و در نزدیکی منزل ژنرال بسم‌الله خان محمدی، سرپرست وزارت دفاع افغانستان را که غروب سه‌شنبه رخ داد محکوم کرد و گفت طالبان مسئول این «اقدام شرم‌آورند» و باید خشونت‌های جاری را متوقف کنند.

او همچنین از طالبان خواست که کشتار هدفمند در افغانستان را پایان دهند و از انجام حملاتی که منجر به افزایش تلفات غیرنظامیان می‌شود، جلوگیری کنند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین تأکید کرد که جامعه بین‌المللی دولتی که در آینده از طریق قدرت و خشونت در افغانستان روی کار بیاید به‌رسمیت نمی‌شناسد و اگر طالبان چنین اشتباه بزرگی انجام دهند انتظار حمایت بین‌المللی نداشته باشند.

روز گذشته (چهارشنبه) نیروهای آمریکایی در چند حمله جداگانه بار دیگر مواضع و انبار تسلیحاتی طالبان در لشکرگاه، مرکز ولایت هلمند را هدف قرار دادند. وزارت دفاع افغنستان گفته است در این حملات تلفات سنگینی به نیروهای طالبان وارد شد اما شمار دقیق آن را اعلام نکرد.

طالبان برای تصرف لشکرگاه تلاش می‌کنند، اما نیروهای امنیتی و دفاعی با حمایت نیروهای هوایی تا کنون مقاومت کرده‌اند.

سازمان ملل روز سه‌شنبه اعلام کرد که تنها در یک شبانه‌روز دست‌کم ۴۰ غیرنظامی در لشکرگاه کشته و نزدیک به ۱۲۰ غیرنظامی دیگر زخمی شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.