ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پادکست زمانه: دادگاه تاریخی حمید نوری

حمید نوری کیست؟ چرا در کشور سوئد بازداشت و محاکمه می‌شود؟ نقش او در اعدام زندانیان سیاسی در سال ۶۷ چه بود؟ با چه اتهاماتی روبه‌رو است؟ زمانه در پادکستی به زبان ساده به دادگاه تاریخی حمید نوری پرداخته است.

حمید نوری با نام مستعار حمید عباسی، دادیار سابق قوه قضائیه و شکنجه‌گر زندان گوهردشت در دهه شصت، پس از یک سال و ۹ بازداشت موقت در کشور سوئد به دلیل دست داشتن در کشتار زندانیان سیاسی در دهه شصت و مشخصاً تابستان سال ۱۳۶۷ در حال محاکمه است.

این اولین بار است که طی بیش از سه دهه پس از کشتار جمعی زندانیان سیاسی در تابستان ۶۷، یکی از متهمان به دست داشتن در این جنایت در دادگاه محاکمه می‌شود.

محاکمه حمید نوری همزمان شد با نخستین روزهای بر سر کار آمدن ابراهیم رئیسی (عضو هیأت مرگ) به عنوان رئیس‌جمهوری. او از اعضای اصلی هیأت مرگ در جریان اعدام‌های سال ۶۷ بود و به جنایت علیه بشریت متهم است.

حمید نوری کیست؟ چرا در کشور سوئد بازداشت و محاکمه می‌شود؟ نقش او در اعدام زندانیان سیاسی در سال ۶۷ چه بود؟ با چه اتهاماتی روبه‌رو است؟ از دادگاهی که قرار است ۹ ماه طول بکشد چه می‌دانیم؟ زمانه در پادکستی به زبان ساده به دادگاه تاریخی حمید نوری پرداخته است.

◼️ پادکست زمانه درباره دادگاه تاریخی حمید نوری به زبان ساده را بشنوید:

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.