ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

راه‌اندازی "مرکز حاميان حقوق بشر" توسط شيرين عبادی و مدافعان حقوق بشر

سايت کانون مدافعان حقوق بشر

سايت کانون مدافعان حقوق بشر خبر داد، شيرين عبادی، برنده صلح نوبل ۲۰۰۳ به‌همراه جمعی از مدافعان حقوق بشر "مرکز حاميان حقوق بشر" را در راستای اهداف اين کانون تأسيس کرده و به ثبت رساندند.

براساس اساسنامه اين مرکز، "ارتقا و بهبود وضعيت حقوق بشر در خاورميانه و به‌ويژه ايران"، "دفاع از قربانيان نقض حقوق بشر از طريق کمک‌های حقوقی" و "گزارش‌دهی و اطلاع‌رسانی در مورد وضعيت حقوق بشر در ايران" از اهداف آن اعلام شده است.

شيرين عبادی که به رياست اين مرکز انتخاب شده است در‌باره دليل تأسيس چنين نهادی گفت: "از آن‌جا که بسياری از اعضای کانون مدافعان حقوق بشر در زندان‌های جمهوری اسلامی، زندانی هستند و همچنين سرکوب شديدی که از سوی حکومت صورت می‌گيرد، هر نوع فعاليت حقوق بشری در ايران غيرممکن شده است،  بنابراين در راستای اهداف کانون مدافعان حقوق بشر، اين نهاد تأسيس شده است."

وی گفت "مرکز حاميان حقوق بشر" غيرانتفاعی است و به هيچ حزب، گروه يا حکومتی وابسته نيست.  او همچنين گفت که شيوه فعاليت "مرکز حاميان حقوق بشر" به دليل دوری از ايران کمی متفاوت از کانون مدافعان حقوق بشر است.

سايت "مرکز حاميان حقوق بشر" نيز با شعار "حقوق بشر استانداردی برای چگونه زيستن و قابل انطباق با هر فرهنگ و آيينی است" و با نشانی www.cshr.org.uk فعاليت خود را آغاز کرد.

اين نهاد حقوق بشری قرار است به‌عنوان نخستين فعاليت خود، در ماه ژوئن همايشی را با عنوان "بررسی عملکرد و نتايج حاصل از ۳۴ سال جنبش فمينيستی در ايران" برگزار کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.