ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرمانده نیروی زمینی سپاه مخالفان کرد جمهوری اسلامی در اقلیم کردستان عراق را به حمله «کوبنده» تهدید کرد

محمد پاکپور از ساکنان مناطق نزدیک به مقر احزاب کرد مخالف جمهوری اسلامی خواست از آنجا فاصله بگیرند تا به آنها «آسیبی» وارد نشود. سپاه به مقر احزاب کرد پیش از این نیز حمله کرده است. ساکنان محلی نیز در این حمله‌ها قربانی شده اند.

محمد پاکپور، فرمانده زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دوشنبه ۱۵ شهریور احزاب کرد مخالف جمهوری اسلامی در اقلیم کردستان عراق را به حمله و «پاسخ قاطع و کوبنده» تهدید کرد.

پاکپور ضمن بازدید از یگان‌های مرزی با اقلیم کردستان عراق گفت: «سال‌ها است که گروه‌های تروریستی و ضد انقلاب وابسته به استکبار جهانی و سرویس‌های جاسوسی بیگانه از جغرافیای اقلیم شمال عراق برای برهم زدن امنیت و آرامش مناطق مرزی جمهوری اسلامی ایران و ایجاد اذیت و آزار برای مردم ساکن در این مناطق استفاده می‌کنند».

جمهوری اسلامی مخالفان خود را «تروریست» می‌خواند. حزب‌های دموکرات کردستان (حدک) و دموکرات کردستان ایران (حدکا) و نیز حزب حیات آزاد کردستان (پژاک) در اقلیم کردستان مقر دارند.

فرمانده زمینی سپاه در ادامه عراق و حکومت اقلیم کردستان را مسئول دانست و گفت که اجازه برپایی مقر به مخالفان کرد جمهوری اسلامی «مغایر حسن همجواری و روابط حسنه دو کشور» است.

پاکپور سپس گروه‌های کرد را به حمله تهدید کرد و از ساکنان نزدیک مقرهای این گروه‌های مخالف جمهوری اسلامی خواست که برای آسیب ندیدن در حمله احتمالی، از آنجا فاصله بگیرند:

«با توجه به وضعیت منطقه و احتمال پاسخ قاطع، کوبنده و پشیمان کننده جمهوری اسلامی ایران به گروهک‌های تروریستی وابسته به دشمنان قسم خورده انقلاب و نظام اسلامی که در اقلیم شمال عراق لانه کرده اند، از ساکنین این مناطق درخواست می کنیم از مقرهای تروریست ها فاصله بگیرند تا آسیبی متوجه آنها نشود.»

سپاه به مقر احزاب کرد پیش از این نیز حمله کرده است. این حملات تلفات غیرنظامی نیز داشته است.

سپاه پاسداران ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ / هشتم سپتامبر ۲۰۱۸ با موشک‌های زمین به زمین به مقر فرماندهی و اردوگاه آموزشی حزب دموکرات کردستان و حزب دموکرات کردستان ایران هنگام نشست شورای رهبری این حزب در شهر کوی‌سنجق حمله کرد. در این حمله موشکی دست‌کم ۱۶ نفر کشته و ۳۸ نفر مجروح شدند. همزمان با حمله موشکی سپاه به اقلیم کردستان، مسئولان قضایی زانیار و لقمان مرادی و رامین حسین پناهی، سه زندانی سیاسی کرد را اعدام کردند. روز پس از آن کردستان ایران به اعتصاب عمومی وارد شد.

حزب دموکرات کردستان آن زمان اعلام کرد که حملات موشک‌های دوربرد ایران به یک کمپ پناهندگان مرتبط با مقر این حزب برخورد کرده و ۵۰ نفر از پناهجویانی که در آن زندگی می‌کردند، مجروح شدند.

چهارشنبه ۱۹ تیر  ۱۳۹۸/ ۱۰ ژوئیه ۲۰۱۹ سپاه پاسداران مقر حزب دموکرات کردستان (حدک) و حزب دموکرات کردستان ایران (حدکا) در سیدکان و آلانه را گلوله‌باران کرد و در جریان آن یک دختر ۱۸ ساله به نام زیتون قدیر، کشته و دو برادر او به نام‌های سیروان ۲۳ ساله و اسماعیل ۱۴ ساله به‌شدت زخمی شدند.

پنجشنبە ٨ آبان ۱۳۹۹ /٢٩ اکتبر ۲۰۲۰ نیز توپخانەهای سپاه پاسداران در پیرانشهر و اشنویە اقدام بە گلوله‌باران ارتفاعات مرزی اقلیم کُردستان و کوهستان‌های «بربزین» و «تلان» کردند. سپاه پاسداران در حملات خود نیز با پهپاد و موشک چندین منطقە را در این کوهستان‌ها هدف قرار داد.

۲۶ تیر ۱۳۹۰ / ۱۷ ژوئیه ۲۰۱۱ نیز نیروهای قرارگاه حمزه سیدالشهدا در منطقه مرزی سردشت و پس از ورود به خاک عراق به مقر پژاک حمله کرد. پیش از آن نیز ایران به گلوله‌باران این منطقه پرداخته بود.

در دو هفته اخیر گزارش‌هایی از درگیری‌های مسلحانه در مرز منتشر شده اند. اسماعیل رستم‌پور، فرماندار بانه پنج‌شنبه ۱۱ شهریور اعلام کرد که در مرز گله‌سوره این شهرستان با اقلیم کردستان عراق، درگیری مسلحانه رخ داد و در جریان آن یک نفر از نیروی انتظامی به نام رضا سپهوند، مرزبان هنگ مرزی کشته شد. شهرستان مرزی بانه در فاصله ۲۷۰ کیلومتری سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد. این درگیری شامگاه گذشته، چهارشنبه ۱۰ شهریور در حین پایش و مراقبت نیروی مرزبانی از نوار مرزی رخ داد.

پنج‌شنبه گذشته، ۴ شهریور نیز پاسداران مرزدار در منطقه سروآباد، واقع در کردستان و مرز عراق، با یک گروه مسلح درگیر شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.