ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«زندگی نرمال»، صراحت توماج صالحی در اعتراض به وضعیت موجود

توماج صالحی، خواننده رپ دوشنبه این هفته بازداشت شده است. هیچ نهادی بازداشت او را به عهده نگرفته و مقام مسئولی نیز در جمهوری اسلامی در این زمینه واکنشی نشان نداده است. اعتراض به ستم طبقاتی بن‌مایه سروده‌های اوست.

دوشنبه ۲۲ شهریور حساب منتسب به خانواده توماج صالحی در اینستاگرام از دستگیری او توسط ماموران امنیتی جمهوری اسلامی در اصفهان خبر داد. از آن تاریخ تا کنون خبری از وضعیت او و یا نهادی که او را در اختیار دارد در دست نیست.

این خواننده رپ در دو اثر اخیر خود به نام‌های «زندگی نرمال» و «سوراخ موش» به سیاست‌های مقام‌های جمهوری اسلامی اعتراض کرده است و در روزهای گذشته در توییتر از احتمال دستگیری‌اش نوشته بود.

به دنبال دستگیری توماج صالحی، خواننده رپ منتقد حکومت ایران، بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی از او حمایت کردند کاربران در فضای مجازی با هشتگ #FreeToomaj خواستار آزادی او شدند و از حکومت به دلیل دستگیری او انتقاد کردند.

توماج صالحی در ترانه‌هایش به صراحت از وضعیت اجتماعی، فقر و سرکوب معترضان در ایران انتقاد می‌کرد. 

طی هفته گذشته گزارش‌های جداگانه‌ای نیز مبنی بر احضار چندین رپر در ایران از سوی نهادهای امنیتی، در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.