ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پنج زندانی سیاسی در حمله «اشرار» در زندان بزرگ تهران مصدوم شدند؛ کار دو نفر به بهداری کشید

پنج زندانی سیاسی مورد آسیب جدی قرار گرفتند . افسر نگهبان قصد انتقال پنج زندانی از جمله دو تن از مصدومان را دارند.

بعد از ظهر جمعه ۱۶ مهر در حمله‌ای به زندانیان سیاسی در زندان بزرگ تهران که به تحریک مسئولان زندان صورت گرفت، پنج زندانی سیاسی مورد آسیب جدی قرار گرفتند و دو تن از آنان به بهداری زندان منتقل شدند. افسر نگهبان از پنج تن از زندانیان سیاسی خواسته وسایل خود را جمع‌آوری کرده و برای انتقال آماده شوند.

تصویر ماهواره‌ای از زندان تهران بزرگ

به نوشته اتحادیه آزاد کارگران ایران، زندانیان سیاسی محبوس در تیپ دو زندان تهران بزرگ مورد ضرب و شتم زندانیان موسوم به «اشرار» قرار گرفتند. شاپور احسانی راد، پویا قبادی، اسماعیل گرامی، اکبر باقری و اکبر شیرازی در این حمله دچار آسیب جدی شدند و اکبر باقری و اکبر شیرازی به بهداری زندان انتقال یافتند.

براساس این خبر، در این حمله شاپور احسانی راد و اسماعیل گرامی نیز علاوه بر تهدید به مرگ، به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران افزوده است:

«در حین این حمله و تقلایی که زندانیان سیاسی برای خروج از سالن کردند با درب بسته مواجه شدند و پس از پایان حمله و ضرب و جرح زندانیان سیاسی بود که درب سالن باز شد و زندانیان در کمال تعجب آقای پوریوسف رئیس تیپ را پشت درب مشاهده کردند. ضاربین با هماهنگی وکیل بند به اسم مجید هاشمی که از زندانی جرائم کلاهبرداری است و از عوامل ورود مواد مخدر و ترویج آن بین زندانیان جوان است به اتاق این زندانیان سیاسی هجوم برده‌اند و افسر نگهبان نیز در‌هنگام این هجوم اقدام به قفل درب بند نموده است و تنها پس از پایان این حمله درب را باز‌ کرده است.»

در همین حال، افسر نگهبان قصد انتقال ۵ تن از زندانیان سیاسی را دارد. اتحادیه آزاد در این باره نوشته است:

«همچنین در‌حین تنظیم این گزارش خبر رسید که افسر نگهبان به پنج نفر از زندانیان سیاسی به اسامی اسماعیل گرامی، شاپور احسانی راد، ارشیا وظیفه، شهاب سلطانیان، داود عبدالهی اعلام کرده است که باید وسایل خود را جمع‌آوری کرده تا منتقل شوند.»

شاپور احسانی راد، فعال کارگری و عضو اتحادیه آزاد کارگران است که به ۶ سال زندان محکوم شده و به رغم ابتلا به بیماری‌های مزمن، به مرخصی اعزام نشده است.

علیرضا شیرمحمدعلی، زندانی سیاسی (نفر سمت راست) یکی از زندانیان سیاسی است که در زندان فشافویه (تهران بزرگ)به قتل رسید.

اسماعیل گرامی ۶۷ ساله، کارگر بازنشسته و از فعالان اعتراضات بازنشستگان تأمین اجتماعی است که به سبب این فعالیت‌ها به ۵ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق و جریمه نقدی محکوم شده است.

پویا قبادی، زندانی سیاسی به اتهام «محاربه» به ۵ سال زندان محکوم شده است. اکبر باقری دیگر زندانی سیاسی مصدوم شده، با ۹ سال محکومیت، در زندان بزرگ تهران به بند کشیده شده است.

ندامتگاه تهران بزرگ معروف به زندان فشافویه، به لحاظ امکانات، غذا و بهداشت و رفتار زندانبانان، از بدنام‌ترین زندان‌های ایران است که قوه قضائیه از اعزام زندانیان سیاسی به این زندان و نگهداری در بندهای زندانیان شرور به عنوان مجازات مضاعف استفاده می‌کند.

در همین زندان، زندانیان سیاسی دیگر مضروب شده و مورد آزار قرار گرفته و حتی به قتل رسیده‌اند که یک مورد آن علیرضا شیرمحمدعلی است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.