ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تیراندازی به زنان اصفهانی با تیرهای ساچمه‌ای

فردی که به زنان اصفهانی تیراندازی کرده با کمک نیروهای امنیتی در عرض ۴۸ ساعت دستگیر شده، اما در کمتر از یک ماه با قید وثیقه آزاد شده است.

روزنامه شرق، در گزارشی خبر داده که مجموعه تیراندازی‌هایی در شهر اصفهان به زنان روی داده اما متهم بدون پیگیری رها شده است.

پنجشنبه هشتم مهرماه، یکی از فعالان مدنی اصفهان، در تماس با خبرنگار روزنامه «شرق» از تیراندازی مردی جوان در تاریخ ۲۸ مردادماه به حداقل پنج نفر در این شهر خبر داده است. در این تماس چند نفر از خانواده‌های افرادی که در این حادثه تیراندازی آسیب دیده بودند، به خبرنگار «شرق» معرفی شدند.

بر مبنای این گزارش در آن روز جوانی با نام «ف» چند زن و حداقل یک مرد را مورد اصابت تیرهای ساچمه‌ای با کلت پنج‌ونیم قرار داده است. فرد مذکور با کمک نیروهای امنیتی هرچند در ۴۸ ساعت دستگیر شده، اما در کمتر از یک ماه با قید وثیقه آزاد شده است.

خبرنگار «شرق» در سفری به اصفهان با خانواده سه نفر از قربانیان این حادثه گفت‌وگو کرده اما تماس او با مسئولان قضایی استان برای گفت‌وگو درباره این اتفاق به جایی نرسیده است.

یک منبع آگاه خبر داده که این پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است.

این رویدادها که بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی داشته، بار دیگر یادآور اسیدپاشی‌های اصفهان در سال ۱۳۹۳ شده که در جریان آن کسانی که هرگز دستگیر و محاکمه نشدند، به صورت چند زن در این شهر اسید پاشیدند. خبرهای غیررسمی از قربانی‌شدن ۱۵ تن در این اسیدپاشی‌ها حکایت داشتند اما خبرگزاری‌های رسمی ایران این قربانیان را چهار نفر عنوان کردند که یکی از آن‌ها جان سپرد.

امیر رئیسیان، وکیل دادگستری، در گفت‌وگو با «شرق» درباره تکرار این نوع جرایم در کشور گفته است:

«شاخص آن جایی است که دولت قرار بوده به نمایندگی از جامعه برود مجرمی را مجازات کند، ولی کوتاهی می‌کند. اینجا حق مردم را نادیده‌گرفتن باعث تکرار بزه می‌شود. کوتاهی در پیگیری حقوق اجتماع از سوی دولت باعث تکرار این بزه‌ها می‌شود.»

پس از اسیدپاشی‌های اصفهان گردهمایی‌های اعتراضی در چند شهر ایران، از جمله اصفهان، تهران و مشهد برگزار شد و معترضان خواهان برخورد جدی مسئولان حکومتی با این پدیده شدند. مأموران امنیتی حکومت در جریان این اعتراضات چند نفر از معترضان و فعالان حقوق زنان را بازداشت کردند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.