ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افغانستان: درگیری مسلحانه در هرات و برنامه «گندم در برابر کار» طالبان

در افغانستان بیش از نیم میلیون نفر آواره شده‌اند. هزاران تن خانه و زادگاهشان را رها کرده و به دنبال راهی برای فرار از کشور در پشت مرزهای ایران، تاجیکستان و پاکستان گرفتار شده‌اند. بخش بزرگی از جمعیت باقی‌مانده به دلیل تعطیلی کسب و کارها بیکار و گرسنه مانده است. طالبان برای «مقابله با گرسنگی» طرح کار در برابر گندم را به اجرا می‌گذارد.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان یک‌شنبه دوم آبان/ ۲۴ اکتبر طرح «کار در برابر گندم» را تشریح کرد و گفت: در این طرح به افرادی که کار می‌کنند پول پرداخت نمی‌شود و در ازای کارشان گندم دریافت می‌کنند.

به ادعای سخنگوی طالبان در طرح مذکور تنها در کابل ۴۴ هزار نفر برای حفر مسیرهای انتقال آب و برفاب به منظور ذخیره آب، مشغول به کار خواهند شد. مجاهد گفت که در این طرح بالغ بر ۶۶ هزار تن گندم در شهر و شهرک‌های بزرگ توزیع خواهد شد.

به گفته او تنها افراد بیکار مشمول این طرح خواهند شد.

درگیری تروریست‌ها در هرات

همزمان با انتشار این خبر، رسانه‌های محلی در هرات از وقوع درگیری میان یک گروه مسلح با نیروهای «امارات اسلامی افغانستان»، -نام دیگر گروه تروریستی طالبان که بار دیگر بر افغانستان مسلط شده است- خبر دادند.

مقام‌های طالبان در هرات وقوع این درگیری را تأیید کرده و بدون اشاره به هویت آن‌ها، گروه مقابل را «افراد آدم ربا» معرفی کردند.

قاری سعید خوستی، سخنگوی وزارت داخله‌ طالبان گفت که سه «فرد آدم ربا» که در قضایای بزرگ آدم ربایی دست داشتند، در یک محله هرات محاصره و کشته شدند.

در سوی دیگر اما رسانه‌های محلی در هرات از حضور برخی افراد ملا عبدالمنان نیازی، که به تازگی از طالبان جدا شده و با داعش «بیعت کرده اند»، در این درگیری خبر دادند و نوشتند که هر دو طرف از سلاح های سبک و سنگین استفاده کرده‌اند. تصاویر منتشر شده در رسانه‌های محلی هرات هم نشان دهنده شدت درگیری بوده است.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

منابع رسمی شمار کشته شدگان در جریان درگیری را چهار تن گزارش کردند اما خبرنگار «اطلاعات روز» در توییتر نوشت که مقام های بهداشت و درمان کشته‌شدن حداقل ۱۷ تن، از جمله هفت کودک، سه زن و یک عضو طالبان در جریان درگیری مسلحانه امروز را تأیید کرده‌اند.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

از زمان تسلط طالبان بر افغانستان این نخستین‌بار است که دو گروه نظامی در هرات درگیر می‌شوند.

داعش خراسان که از زمان تسلط طالبان بر شدت اقدام‌های تروریستی خود در افغانستان افزوده است، در ماه‌های گذشته دو مرتبه اقدام به بمبگذاری و عملیات انتحاری کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.