ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله موشکی مرگبار حوثی‌ها به مأرب در شرق یمن

محله مسکونی آوارگان جنگی در الجبه هدف حملات موشکی قرار گرفت. شماری از غیرنظامیان از جمله زنان و کودکانی در این حمله شبانه کشته و مجروح شدند.

به گزارش شبکه الجزیره صبح دوشنبه یکم نوامبر / ۱۰ آبان در حمله حوثی‌های یمن با موشک‌های بالستیک به استان مأرب در شرق آن کشور دست‌کم ۲۹ غیرنظامی از جمله چند زن و کودک کشته و مجروح شدند.

معمر الاریانی، وزیر اطلاعات، فرهنگ و جهانگردی دولت انتقالی یمن با انتشار پیامی در توییتر اعلام کرد که شبه‌نظامیان حوثی تحت حمایت ایران با «دو موشک بالستیک  ایرانی» یک منطقه مسکونی در الجبه، از جمله یک مسجد و یک مدرسه را هدف قرار دادند.  

در این مکان خانواده‌های آوارگان جنگی زندگی می‌کردند.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

دفتر فرماندار مأرب با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این حمله شامگاه یکشنبه اتفاق افتاده است.

انصارالله یمن که تحت حمایت ایران قرار دارند، هنوز مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته‌‌اند.

از فوریه گذشته تاکنون، حوثی‌ها تلاش می‌کنند کنترل استان مأرب را به دست گیرند. استان مأرب اهمیت استراتژیک دارد زیرا در مرکز یمن قرار دارد و استان‌های غربی را به شرقی و شمالی را به جنوبی متصل می‌کند و از منابع و ثروت‌های طبیعی از جمله نفت و گاز زیادی برخوردار است. در مأرب هزاران نفر از آوارگان جنگی در اردوگاه‌هایی زندگی می‌کنند. درگیری‌های اخیر سبب شده که دسترسی سازمان ملل متحد به این اردوگاه‌ها محدود شود.

سازمان ملل متحد اعلام کرده است که در اثر درگیری‌ها در مأرب تنها در دو ماه گذشته بیش از ۱۰۰ هزار نفر آواره شده‌اند. سازمان ملل خواهان ایحاد یک کریدور برای کمک‌‌رسانی به مردم مأرب است که در محاصره قرار دارند.

حوثی‌های یمن در آخرین عملیاتی که اواسط ماه گذشته میلادی با رمز ربیع النصر (بهار پیروزی) علیه ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی در مأرب انجام دادند کنترل شهرستان‌های «عسیلان»، «بیحان» و «عین» در استان شبوه و شهرستان‌های «العبدیة» و «حریب» و بخش‌هایی از دو شهرستان «الجوبة» و «جبل مراد» را به دست گرفتند. حوثی‌های یمن ادعا می‌کنند که تنها در طی یک ماه گذشته بیش از ۲۹۰۰ نفر از نیروهای عبد ربه منصور هادی از جمله برخی فرماندهان ارشد را کشته و زخمی کرده‌اند.

بر اساس اعلام سازمان ملل متحد، جنگ یمن و فروپاشی اقتصادی در این کشور و همچنین محدودیت واردات کالا در مناطقی که حوثی‌ها بر آن‌ها تسلط دارند، سبب وقوع بزرگ‌ترین بحران انسانی جهان در این کشور با ۱۶ میلیون نفر جمعیت شده است.

فروردین/ مارس سال جاری نشست حامیان یمن به میزبانی مشترک سوئد و سوئیس برگزار شد. آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل برای امدادرسانی به مردم یمن درخواست سه میلیارد و ۸۵۰ میلیون دلار کرده بود اما کشورهای حامی فقط یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار از این مبلغ را به عهده گرفتند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در بیانیه خود با صراحت اعلام کرده بود که جز خاتمه جنگ هیچ راه دیگری برای جلوگیری از وقوع بحران انسانی باقی نمانده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.