ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نشست‌های اقلیمی بعدی در مصر و امارات برگزار خواهند شد

در جلسه عمومی کنفرانس اقلیمی گلاسکو، اسکاتلند (COP26) تصمیم گرفته شد که نشست بعدی در مصر برگزار شود. حاکم دبی نیز اعلام کرد که امارات متحده عربی میزبان کنفرانس اقلیمی در سال ۲۰۲۳ خواهد بود. بدین ترتیب در حالی که کشورهای خاورمیانه پاسخ محکمی به تهدید تغییرات اقلیمی نداده‌اند دو کنفرانس بعدی اقلیمی در این منطقه برگزار خواهد شد.

شرکت‌کنندگان در جلسه عمومی کنفرانس اقلیمی فعلی گلاسکو در اسکاتلند (COP26) تصمیم گرفتند که کنفرانس بعدی (COP27) نوامبر سال ۲۰۲۲ در شهر ساحلی شرم الشیخ مصر برگزار ‌شود.

هیئت مصری از این انتخاب خوشحال شد و از اعتماد کنفرانس به این کشور تشکر کرد.

از سوی دیگر شیخ محمد بن راشد آل مکتوم حاکم دبی و نخست‌وزیر امارات متحده عربی در توییتر اعلام کرد که این کشور به عنوان میزبان کنفرانس بین المللی اقلیمی در سال ۲۰۲۳ (COP28) انتخاب شده است.

شیخ محمد بن راشد آل مکتوم گفت:

«ما تمام توانایی‌های خود را برای موفقیت این کنفرانس به کار خواهیم گرفت. امارات متحده عربی به اقدام جهانی اقلیمی برای محافظت از سیاره متعهد خواهد ماند.»

بدین ترتیب دو کنفرانس آینده اقلیمی سازمان ملل در خاورمیانه برگزار خواهد شد و با کنفرانس امارات سومین بار خواهد بود که این مذاکرات توسط یکی از اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) میزبانی می‌شود. قطر در سال ۲۰۱۲ و اندونزی در سال ۲۰۰۷ میزبان این کنفرانس بودند.

این در حالی است که در کنفرانس گلاسکو، شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان آل سعود، وزیر انرژی عربستان سعودی و محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک نمایندگان ارشد این سازمان در کنفرانس اقلیمی گلاسکو برای دفاع از سوخت‌های فسیلی ادعا کردند که جهان می‌تواند انتشار گازهای گلخانه‌ای را بدون کاهش مصرف نفت و گاز کاهش دهد.

دولت‌های خاورمیانه هنوز پاسخ محکمی به تهدید تغییرات اقلیمی نداده‌اند. وابستگی دولت‌های آن‌ها به رانت سوخت فسیلی در جهانی که به دنبال گذار به اقتصادی خنثی از نظر کربنی است، کار مقابله با گرمایش زمین را دشوارتر نیز کرده است.

مریم بنت محمد المحیری، وزیر تغییرات اقلیمی و محیط زیست امارات متحده عربی در توییتر گفت امارات آماده برگزاری نشستی است که کشورها را برای تقویت تلاش‌های خود برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی بسیج می‌کند.

او گفت:

«میزبانی این گردهمایی جهانی فرصتی عالی برای ما فراهم می‌کند تا پویاترین بخش جامعه – جوانان‌مان - را در جلسات و مذاکراتی مشارکت دهیم که آینده‌ای پایدار را برای نسل‌های آینده تضمین می‌کند.»

در کنفرانس اقلیمی گلاسکو، اسکاتلند، توافق غافلگیرکننده بین چین و آمریکا، دو بزرگ‌ترین تولیدکننده گازهای گلخانه‌ای جهان، این امیدواری را ایجاد کرد که نزدیک به ۲۰۰ کشور حاضر در مذاکرات بتوانند تعهدات خود را بیشتر کنند و امروز جمعه ۲۱ آبان / ۱۲ نوامبر در پایان این کنفرانس به توافق برسند.

اگر چه روز جمعه به‌عنوان روز آخر کنفرانس اقلیمی گلاسکو در نظر گرفته شده است اما تمدید آن تا دو روز آینده امکان‌پذیر است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.