ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نخستین دیدار هیأت دیپلماتیک آلمان و هلند با طالبان در کابل

وزارت خارجه آلمان می‌گوید اگر طالبان دسترسی دختران به آموزش همگانی از کلاس یک تا دوازده را تضمین کنند، تلاش می‌کند بخشی از منابع مالی افغانستان به منظور پرداخت دستمزد معلمان زن را آزاد کند.

برای نخستین بار بعد از اشغال افغانستان توسط طالبان، یک هیأت دیپلماتیک از آلمان و هلند برای گفت‌وگو و رایزنی با مقامات امارات اسلامی وارد کابل شدند.

به گزارش خبرگزاری آلمان، یک سخنگوی طالبان اعلام کرد مارکوس پوتزل، سفیر آلمان در افغانستان و یاسپر ویک، نماینده ویژه آلمان در امور افغانستان با عبدالسلام حنفی از رهبران ارشد طالبان و سرپرست معاون رئیس‌الوزرای امارت اسلامی و با ملا عبدالغنی برادر، رئیس دفتر سیاسی امارت اسلامی افغانستان دیدار و گفت‌وگو کردند. طرف افغانستانی خواهان دسترسی به منابع مالی این کشور است که توسط جامعه بین‌المللی مسدود شده است. ملا عبدالغنی برادر گفت:

«سرمایه‌های مسدود شده مربوط به مردم افغانستان است و ما می‌خواهیم جامعه بین‌المللی به وضعیت اقتصادی افغانستان توجه کند، وگرنه تأثیرات منفی آن به همه می‌رسد.»

وزارت خارجه آلمان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد هیأت دیپلماتیک آلمان و هلند همچنین با امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجه امارت اسلامی و عبدالحق وثیق، سرپرست استخبارات افغانستان نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.  

تضمین آموزش همگانی برای دختران

خبرگزاری آلمان می‌نویسد از وقتی که طالبان در افغانستان به قدرت رسیده‌اند، آلمان از یک طرف خواهان ارسال کمک‌های انسانی به افغانستان است اما از طرف دیگر در تلاش است که با اعمال فشار به طالبان، خواسته جامعه بین‌المللی برای حفظ دستاوردهای جامعه مدنی در آن کشور با توجه ویژه به مسأله دختران و زنان را برآورده کند.

وزارت خارجه آلمان در بیانیه خود نوشته است که طالبان در طی گفت‌وگو با هیأت دیپلماتیک آلمان و هلند پذیرفتند که دسترسی برابر دختران و پسران به آموزش همگانی، به ویژه در مقطع تحصیلات دبستانی و دبیرستانی یک امر ضروری است و به همین سبب هم معلمان زن، می‌بایست بتوانند به کار مهم تدریس از کلاس اول تا کلاس دوازدهم ادامه دهند.

وزارت خارجه آلمان می‌گوید هیأت دیپلماتیک این کشور در گفت‌وگو با مقامات امارت اسلامی خاطرنشان کرد که چنانچه حق تحصیل برای دختران تضمین شود، به تلاش‌های خود برای آزادسازی بخشی از منابع مالی مسدود شده افغانستان برای پرداخت حقوق معلمان زن ادامه می‌دهد.  

علاوه بر این وزارت خارجه آلمان می‌گوید طالبان در طی این مذاکرات با اعلام عفو عمومی موافقت کردند.

در ماه‌های گذشته گزارش‌هایی از تعرض افراد مسلح طالبان به مخالفان منتشر شده بود. طالبان خاطرنشان کردند که عفو عمومی را بیش از سابق پیگیری کنند.

خبرگزاری آلمان می‌نویسد مقامات آلمانی از مدت‌ها قبل با طالبان در ارتباط و گفت‌وگو قرار دارند.

مارکوس پوتزل، سفیر آلمان در افغانستان  در مذاکرات صلح دوحه با توجه ویژه به تضمین خروج نیروهای نظامی آلمان از افغانستان مشارکت داشت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.