ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

قایق پناهجویان با ۱۰ جسد به سیسیل رسید

۱۸۶ نفر نجات یافتند اما ۱۰ نفر پس از خفگی در عرشه پایین قایق حامل پناهجویان جان باختند.

یک قایق سازمان پزشکان بدون مرز، حامل اجساد ۱۰ مهاجر که در دریا کشته شده بودند، روز جمعه به همراه ده‌ها نفر از پناهجویانی که این هفته در تلاش برای عبور از دریای مدیترانه بودند، به سیسیل رسید.

خدمه کشتی جئو بارنتز که توسط سازمان خیریه پزشکان بدون مرز اداره می‌شود، اجساد را در یک قایق پر ازدحام در ۳۰ مایل دریایی سواحل لیبی پیدا کردند.

پزشکان بدون مرز در بیانیه‌ای گفتند که گمان می‌رود آن‌ها پس از گذراندن ۱۳ ساعت در عرشه پایین قایق، جایی که بوی شدید سوخت می‌آمد، بر اثر خفگی جان خود را از دست داده‌اند.

به گفته پزشکان بدون مرز، حدود ۱۸۶ نفر که در سه عملیات جداگانه در آب‌های بین‌المللی نجات یافته‌اند، در مسینا، بندری در جزیره جنوبی ایتالیا، پیاده خواهند شد.

پناهجویان - بیشتر از آفریقا - شامل ۶۱ خردسال هستند که کوچک‌ترین آنها فقط ۱۰ ماه سن دارد.

پزشکان بدون مرز در توییتر نوشتند:

«ما امیدواریم که آنها تمام کمک های مورد نیاز خود را دریافت کنند... کسانی که فوت کرده‌اند اکنون دفن مناسبی خواهند داشت.»

ایتالیا در هفته‌های اخیر شاهد افزایش شدید مهاجران با قایق بوده است و آخرین ورود انبوه به این کشور فشار بیشتری بر دولت ماریو دراگی، نخست‌وزیر این کشور وارد می‌کند تا به توافقی با شرکای خود در اتحادیه اروپا در مورد نحوه مقابله با هجوم پناهجویان برسد.

بر اساس داده‌های وزارت کشور، در سال جاری حدود ۵۹ هزار و ۷۰۲ پناهجو در ایتالیا پیاده شده‌اند که این رقم در مدت مشابه در سال ۲۰۲۰، ۳۲ هزار و ۴۷۶ نفر بوده است.

پزشکان بدون مرز اعلام کردند که تاکنون در سال ۲۰۲۱، بیش از ۱۲۰۰ نفر در طول سفر دریایی خطرناک خود برای رسیدن به اروپا جان خود را از دست داده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.