ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پاندمی موازی: فزونی گرفتن خشونت علیه زنان در سرتاسر جهان در دوره کرونا

بر اساس گزارشی از سازمان ملل متحد، از میان۱۳ کشوری که مطالعه در مورد آن‌ها صورت گرفته نیمی از زنان خود یا زنی از آشنایانشان در زمان پاندمی کرونا خشونت بیشتری را تجربه کرده و و یک چهارم زنان در خانه خود احساس امنیت نداشتند.

 پاندمی کرونا باعث شده تا زنان در برابر بدرفتاری، خشونت و آزار جنسی بیشتر احساس آسیب‌پذیری داشته باشند و این وضعیت به سلامت روانی و احساسی این زنان صدمه زده است.  

نهاد سازمان ملل متحد برای برابری جنسیتی و قدرت بخشیدن به زنان در پژوهشی که به تازگی انجام داده از زنان در ۱۳ کشور جهان نظرسنجی به عمل آورده است. ۴۵ درصد زنان شرکت کننده در این افکار سنجی گفته‌اند که از زمان آغاز پاندمی کرونا، یا خود شکلی از خشونت را تجربه کرده‌اند یا یکی از زنان در حلقه دوستان و آشنایانشان مورد خشونت واقع شده‌اند.

تعریف خشونت در این نظرسنجی شامل اشکال متفاوت آن می‌شود. خشونت فیزیکی، خشونت کلامی، منع دستیابی به نیازهای اولیه نظیر مراقبت‌های بهداشتی و یا غذا و سرپناه، ممانعت از ارتباط با دیگران، به زور ماندن در خانه برای مدت بسیار طولانی و آزار جسمی همگی از اشکال خشونت علیه زنان برشمرده شده است.

۱۳ کشوری که این پژوهش در آن صورت گرفته آلبانی، بنگلادش، کامرون، ساحل عاج، اردن، کنیا، قرقیزستان، مراکش، نیجریه، پاراگوئه، تایلند و اوکراین هستند.

نهاد سازمان ملل متحد برای برابری جنسیتی و قدرت بخشیدن به زنان می‌گوید انتخاب این کشورها بر اساس تنوع منطقه‌ای و در اولویت قرار دادن کشورهای با درآمد متوسطی بوده که برنامه‌های این نهاد را اجرا می‌کنند.

 این گزارش همزمان با روز بین‌المللی محو خشونت علیه زنان منتشر می‌شود.

یافته‌های دیگر گزارش

-از هر ۱۰ زن چهار زن گفتند در فضاهای عمومی بیشتر احساس ناامنی دارند

-یک نفر از هر چهار زن این احساس را داشت که مشاجره‌های خانگی در دوران پاندمی بیشتر شده، و همین نسبت از افراد شرکت کننده در این افکار سنجی نیز در منزلشان احساس ناامنی بیشتری داشتند

-از هر ۱۰ زن هفت نفر معتقد بودند آزار کلامی و جسمی همسر و شریکشان در دوران پاندمی بیشتر شده است.

-شش زن از هر ۱۰ زن نیز گفتند به باور آن‌ها آزار جنسی زنان در  دوران کرونا و در اماکن عمومی بدتر از گذشته شده است.

پاندمی کووید-۱۹، که خانه‌نشینی، قرنطینه و فاصله‌گذاری اجتماعی  از ملزومات مقابله با ‌آن بود سبب شد تا به موازات خود پاندمی دیگری را پدید آورد.

این پاندمی موجی از خشونت به اشکال مختلف علیه زنان و دختران را به همراه آورد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.