ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روز (کدام) مادر مبارک؟

روز مادر را در دومین

روز مادر را در دومین یکشنبه ماه مه جشن می‌گیرند. اما آیا این روز نماینده گوناگونی‌های مادران امروزی است؟ «جنبش خانواده‌های مستحکم»، کارت تبریک روز مادر برای والدینی منتشر می‌کند که در حاشیه جریان اصلی خانواده هسته‌ای، مادری می‌کنند.


روز مادر به شکل «عمومی» آن روزی است فرزندان خانواده‌های شامل یک زن، یک مرد و فرزندان‌شان، این روز را به مادر خانواده تبریک می‌گویند. تعریف جریان اصلی مادری، مادران همجسنگرا، مادران مهاجر، مادران مجرد، مادران اقلیت قومی و نژادی، مادران تنها، مادران زندانی، مادران سرپرست خانواده، مادران کم درآمد، مادرانی که معلول‌اند و مردانی که هم برای کودکان‌شان مادراند و هم پدر، را به حاشیه می‌راند. «جنبش خانواده‌های مستحکم» تلاش دارد که روز مادر، در مبارزه با تبعیض‌های مرتبط با سلامتی، ناتوانی، نژاد، قومیت، باورهای مذهبی، وضعیت روحی، وضعیت مهاجرت، گرایش جنسی، هویت جنسیتی، وضعیت اقتصادی و وضعیت تجرد و تاهل، روز همه مادران باشد.

کارت‌های مخصوص روز مادر سال ۲۰۱۳ این جنبش، توسط ۱۷ هنرمند مختلف طراحی شده‌اند. اولین شین، مدیر «جنبش خانواده‌های مستحکم» می‌گوید «بر اساس آمار رسمی سال ۲۰۱۰، هشتاد درصد از خانواده‌های آمریکایی دیگر خانواده هسته‌ای سنتی نیستند و با هنجار‌های خانواده سنتی همخوانی ندارد. بسیاری از این خانواده‌ها، شامل والدین همجنسگرا و کودکانشان می‌شود.»

اگر امسال روز مادر را به مادرانی در حاشیه تبریک می‌گویید، به وب سایت «جنبش خانواده‌های مستحکم» سر بزنید.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • یک آدم بی حوصله

    سلام سیمین خانم، خب راه های فرزند داشتن: زن چه همجنسگرا و چه دگرجنسگرا در لقاح با اسپرم مرد، حامله می شود. اسپرم را می شود از اسپرم فروشی خرید یا از همسایه قرض کرد. مرد چه همجنسگرا و چه دگرجنسگرا، اسپرم می دهد به تخمک زنی و حامله می کند. تخمک را می شود در لابراتوار با اسپرم لقاح مصنوعی داد و در رحم کاشت. رحم را می شود اجاره کرد. در دنیا کلی بچه بی سرپرست وجود دارند که می شود آنها را به فرزندخواندگی قبول کرد.

  • سیمین

    ببخشید میخواستم بپرسم همجنسگرا چطور مادر میشود؟