ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کشتی حامل میعانات گازی به زودی از ایران به ونزوئلا می‌رسد

شرکت نفت دولتی ونزوئلا و شرکت ملی نفت ایران در سال جاری یک قرارداد سوآپ امضا کردند که مبادله نفت خام ونزوئلا با میعانات گازی ایران را رسمیت بخشیده است.

یک نماینده پارلمان ونزوئلا پنجشنبه دوم دسامبر/ ۱۱ آذر گفت محموله میعانات گازی ایران که برای شرکت نفت دولتی ونزوئلا سفارش داده شده، در روزهای آینده در بندر اصلی نفت این کشور تخلیه خواهد شد. این چهارمین تحویل در سال جاری است.

ایران سال گذشته شروع به تهیه میعانات گازی کرد که برای صادرات نفت فوق سنگین به این کشور آمریکای جنوبی استفاده می‌شود. امسال، شرکت نفت دولتی ونزوئلا و شرکت ملی نفت ایران قرارداد سوآپ امضا کردند که مبادله نفت خام ونزوئلا با میعانات گازی ایران را رسمیت داد.

این مبادلات که در بحبوحه تحریم‌های ایالات متحده علیه هر دو کشور و صنایع نفتی آنها انجام شد، به شرکت نفت دولتی ونزوئلا اجازه داد تا تولید نفت خام را در پاییز امسال به سطوح نزدیک به اوایل سال ۲۰۲۰ افزایش دهد.

آنخل رودریگز، نماینده از حزب سوسیالیست گفت: «دو میلیون بشکه میعانات به تازگی وارد شده است. از کجا؟ - از ایران.» او با اشاره به تحریم‌های آمریکا افزود: «این نشان می‌دهد که وضعیت کشور چگونه است.»

رودریگز نام کشتی را فاش نکرد. شرکت نفت دولتی ونزوئلا و شرکت ملی نفت ایران به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

واشنگتن در سال ۲۰۱۹ تحریم‌های تجاری علیه شرکت نفت دولتی ونزوئلا و شرکت‌های تابعه آن اعمال کرد تا راهی برای برکناری مادورو پس از انتخاب مجدد او باشد. این اقدامات صادرات به ایالات متحده را که قبلاً بیشتر نفت خام ونزوئلا را خریداری می‌کرد، ممنوع کرد.

شرکت نفت دولتی ونزوئلا با یافتن مشتریان جدید و راه‌هایی برای ارسال محصولات خام و پالایش‌شده خود به کشورهایی از جمله چین، با این اقدامات سازگار شده است.

ایران در سال جاری حدود ۴,۸ میلیون بشکه میعانات گازی به شرکت نفت دولتی ونزوئلا و سرمایه‌گذاری‌های مشترک آن تحویل داده و همچنین بنزین نیز به آن عرضه کرده است. در ازای آن حداقل ۵,۸ میلیون بشکه نفت خام سنگین ونزوئلا و سوخت جت دریافت کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.