ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حضور پرشمار نیروهای امنیتی در اصفهان مانع از برگزاری تجمع اعتراضی شد

مسئولان امنیتی اصفهان هشدار داده بودند که اجازه نخواهند داد در روز جمعه تجمع اعتراضی در این شهر برپا شود. روز جمعه تمامی مسیرها به سمت رودخانه خشک‌شده زاینده‌رود بسته شد و شمار زیادی مأمور امنیتی در سطح شهر مستقر شد. ترس مسئولان حکومتی از فراخوانی بود که مردم را دعوت به اعتراض در روز جمعه کرده بود.

در پی انتشار فراخوانی برای برگزاری تجمع اعتراضی در کف زاینده‌رود اصفهان، براساس گزارش‌های منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی، جمعه ۱۲ آذر در بیشتر نقاط اصفهان مأموران امنیتی مستقر و خیابان‌های حاشیه زاینده‌رود و منتهی به پل خواجو بسته شد.

محمدرضا محمدی، رئیس پلیس راهور استان اصفهان روز گذشته، پنج‌شنبه ۱۱ آذر اعلام کرد که از ساعت ۵ صبح جمعه تردد و توقف در حاشیه زاینده‌رود ممنوع است. محمدی تأکید کرد که «تحت هیچ شرایطی اجازه تردد موتورسواران را نخواهیم داد و اگر خودرویی از ساعت قبل در این محل‌ها پارک کرده، قبل از شروع محدودیت خودرو را جابه‌جا کنند؛ در غیر این صورت پلیس به وسیله یدک‌کش این خودرو‌ها را منتقل خواهد کرد.»

دادستانی مرکز استان اصفهان نیز روز گذشته اطلاعیه‌ای صادر کرد و از مردم اصفهان خواست تا با توجه به آن‌چه این دادستانی «سوء استفاده معاندین» خوانده در تجمعات شرکت نکنند. دادستانی اصفهان همچون دیگر نهادها و مسئولان حکومتی اعتراضات اخیر در اصفهان را به «عوامل معاند» و «مرتبطین عوامل خارجی» نسبت داده و به مردم هشدار داده بود که مراقب «پروژه‌هایی که هدف آن تخریب و آسیب به شهروندان عادی و حافظان امنیت است» باشند و به مراجع اطلاعاتی و امنیتی اطلاعات لازم را منتقل کنند.

شهروندان اصفهانی روز جمعه از جو شدید امنیتی و تردد شمار زیادی خودروهای یگان ویژه در سطح شهر و به‌ویژه خیابان‌های منتهی به رودخانه خشک زاینده رود خبر دادند. آن‌ها همچنین از حضور گسترده نیروهای بسیج و ایست و بازرسی در برخی نقاط اصفهان گفتند. در بسیاری از نقاط شهر نیز اینترنت یا کُند بود و یا دچار اختلال شده بود.

جو شدید امنیتی در اصفهان به این دلیل بود که هفته گذشته فراخوانی با عنوان «فراخوان تجمع میلیونی جمعه ۱۲ آذر در نماز جماعت کف زاینده‌رود  با یک  چشم بسته نماد حمایت از مجروحان اصفهان» منتشر شده بود.

سیدمجتبی میردامادی امام جمعه موقت اصفهان در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر با اشاره به مطالبات کشاورزان اصفهان گفت:

«متأسفانه آب نیست و به نظر می‌رسد حل این مشکل به دست خداست، امیدواریم باران رحمت الهی‌، همه مشکلات را حل کند.»

تجمعات اعتراضی کشاورزان اصفهان از ۱۶ آبان آغاز شد و سپس در بستر خشک رودخانه زاینده‌رود ادامه یافت. مردم اصفهان به معترضان پیوستند و سپس با گسترش اعتراضات شعارهایی علیه مسئولان حکومتی سر داده شد. اعتراضات تا شامگاه جمعه ۵ آذر ادامه داشت اما در همان روز سرکوب شد. به گزارش سازمان حقوق بشر ایران بیش از ۱۲۰ نفر در اعتراضات اصفهان بازداشت شدند و حدود ۴۰ نفر به دلیل شلیک مأموران امنیتی با گلوله‌های ساچمه‌ای بینایی حداقل یک چشم خود را از دست دادند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کارگر

    ستار رضایی بازداشت شد ▪️ستار رضایی شاعر، کارگر گچ‌کار و فعال کارگری ساکن نجف‌آباد اصفهان چهارشنبه شب دهم آذرماه با هجوم نیروهای امنیتی به خانه پدری‌اش بازداشت شد. هنوز از اتهامات احتمالی و ماهیت ارگان بازداشت کننده خبری در دست نیست. ▪️بنابر گزارش‌های منتشرشده از نحوه‌ی بازداشت، تعداد حدود ۱۲،۱۰ نفر از نیروهای امنیتی با لباس شخصی در‌ ساعات پایانی چهارشنبه اقدام به ورود به منزل و بازداشت ستار رضایی کرده‌اند. از محل نگهداری، علت بازداشت و ارگان بازداشت کننده اطلاعات دقیقی در دسترس نیست. ▪️پس از سرکوب اعتراضات کشاورزان و مردم اصفهان موجی از بازداشت فعالین کارگری، مدنی و سیاسی در اصفهان ‌‌شهرهای اطراف آغاز شده است.