ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتقال وجوه مسدود شده به افغانستان: یک هفته دیگر درباره آن تصمیم‌گیری می‌شود

طالبان خواهان آزاد شدن بدون قید و شرط پول‌های مسدودشده هستند اما این تردید وجود دارد که آزاد کردن پول‌ها نهادهای مالی را با تحریم آمریکا مواجه کند یا پول‌ها به دست طالبان بیفتد.

سخنگوی بانک جهانی روز جمعه ۳ دسامبر/ ۱۲آذر گفت که کمک‌کنندگان به صندوق امانی بازسازی افغانستان (ARTF) که توسط بانک جهانی اداره می‌شود، موافقت کرده‌اند تا در مورد انتقال وجوه به آژانس‌های کمک‌های بشردوستانه تا ۱۰ دسامبر تصمیم گیری کنند.

رویترز روز چهارشنبه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که هیات بانک جهانی این هفته از انتقال ۲۸۰ میلیون دلار از صندوق امانی ۱،۵ میلیارد دلاری که پس از تسلط طالبان بر دولت افغانستان در ماه اوت مسدود شده بود، به برنامه جهانی غذا و یونیسف حمایت کرده است.

سخنگوی بانک جهانی جزئیاتی در مورد این پیشنهاد ارائه نکرد، اما گفت که اهداکنندگان صندوق بازسازی افغانستان روز جمعه با یکدیگر ملاقات کردند و موافقت کردند که در یک هفته در مورد انتقال پول به خارج از صندوق تصمیم‌گیری کنند.

جزئیات بیشتری در مورد نشست صندوق بازسازی افغانستان در دسترس نیست.

وزارت خزانه‌داری آمریکا هم هیچ اظهار نظری در این زمینه نکرده است.

۳۹ میلیون نفر مردم افغانستان، از زمانی که طالبان در پایان ماه اوت قدرت را به دست گرفتند، با یک اقتصاد در حال فروپاشی، زمستان، کمبود مواد غذایی و فقر رو به رشد روبه‌رو هستند.

کارشناسان افغان گفته‌اند که این کمک‌ها مفید خواهد بود، اما سؤالات بزرگی باقی می‌ماند؛ از جمله اینکه چگونه می‌توان کمک‌های مالی را به افغانستان رساند بدون اینکه هیچ نهاد مالی، در معرض تحریم‌های ایالات متحده قرار بگیرد.

نمایندگانی از وزارت خارجه، وزارت خزانه‌داری، اداره انکشاف بین‌المللی آمریکا و جامعه اطلاعاتی به رهبری توماس وست، نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان با هیأت امارت اسلامی طالبان به رهبری امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه افغانستان روزهای دوشنبه ۸ آذر / ۲۹ نوامبر و سه‌شنبه ۹ آذر / ۳۰ نوامبر در دوحه، پایتخت قطر گفت‌وگو کردند.

در جریان این دیدارها هیأت طالبان از آمریکایی‌ها خواست تا پول مسدودشده افغانستان را بدون قید و شرط آزاد کنند، فهرست‌های سیاه و ‏تحریم‌ها را پایان دهند و مسائل بشری را از مسائل سیاسی جدا کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • رضا

    این هم خمینی دوم برای افغانستان،