ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مذاکرات روسیه با آمریکا و ناتو به بن‌بست رسید

مسکو می‌گوید کارشناسان نظامی راهکارهایی را به رئیس جمهوری آن کشور پیشنهاد می‌دهند اما با این‌حال باید به دیپلماسی فرصت داد. نماینده آمریکا در سازمان امنیت و همکاری اروپا می‌گوید صدای «طبل جنگ» به گوش می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کاخ سفید اعلام کرد احتمال حمله روسیه به اوکراین همچنان وجود دارد و ایالات متحده ظرف ۲۴ ساعت اطلاعاتی را منتشر خواهد کرد که نشان می‌دهد روسیه ممکن است به دنبال ابداع بهانه‌ای برای توجیه آن باشد.

روسیه در مرزهای شرقی اوکراین بیش از ۱۰۰ هزار نیروی نظامی مستقر کرده است.  گفت‌وگوهای امنیتی ژنو بین روسیه و آمریکا و مذاکرات مسکو با ناتو در بروکسل در هفته جاری بدون حصول نتیجه به پایان رسید. روسیه خواستار ارائه تضمین‌های امنیتی از طرف آمریکا و ناتو همچنین عدم پذیرش عضو جدید، از جمله اوکراین و گرجستان در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی شده است. آمریکا با این استدلال که در سیاست‌ درهای باز ناتو تجدید نظر نمی‌کند با درخواست مسکو مخالفت کرده است.

مایکل کارپنتر، نماینده آمریکا در سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) با اشاره به حضور نظامی روسیه در نزدیکی مرزهای اوکراین در جمع خبرنگاران گفت:

«صدای طبل‌های جنگ به بلندی به گوش می‌رسد و اظهارنظرها تندتر می‌شود.»

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید به خبرنگاران گفت:

«خطر تهاجم نظامی [روسیه به اوکراین] زیاد است. هیچ تاریخی هم برای مذاکره بیشتر تعیین نشده است. ابتدا باید با متحدان و شرکا مشورت کنیم.»

الکساندر لوکاشویچ، نماینده روسیه پس از نشست سازمان امنیت و همکاری اروپا به خبرنگاران گفت:

«این مرحله واقعاً ناامیدکننده است.»

لوکاشویچ در مورد «عواقب فاجعه‌بار» احتمالی در صورتی که دو طرف نتوانند در مورد آنچه روسیه خطوط قرمز امنیتی نامیده است به توافق برسند هشدار داد، اما در همان حال خاطرنشان کرد که مسکو از دیپلماسی دست برنداشته و در تلاش خواهد بود که به روند گفت‌وگوها سرعت ببخشد.

پیش از این، زبیگنیو راو، وزیر امور خارجه لهستان به مجمع امنیتی ۵۷ کشور گفته بود، به نظر می‌رسد که خطر جنگ در منطقه OSCE اکنون بیش از هر زمان دیگری در ۳۰ سال گذشته است.

رویترز می‌نویسد این اظهارات بیش از هر چیز نمایانگر نگرانی غرب از استقرار نیروهای نظامی روسیه در مرزهای شرقی اوکراین است.

دوشنبه گذشته مذاکرات روسیه و آمریکا در وین و چهارشنبه گذشته مذاکرات روسیه و ناتو در بروکسل برگزار شد.   

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت دیدارهای قبلی نشان داده است که «تفاوت رویکردها» مذاکرات را به بن‌بست کشانده  و او دلیلی به ادامه مذاکرات در هفته‌های آینده نمی‌بیند.   

ریابکوف در مصاحبه با شبکه تلویزیونی RTVI گفت کارشناسان نظامی روسیه در صورت بدتر شدن اوضاع اوکراین گزینه‌هایی را به رئیس جمهوری روسیه ارائه می‌دهند، اما باید به دیپلماسی فرصت داده شود.

سرگئی ریابکوف تأکید کرد که واکنش‌های کشورش به اقدامات ایالات متحده بستگی دارد. وی افزود که ولادیمیر پوتین، رئیس‌ جمهوری روسیه هشدار داده است که مسکو در صورت افزایش فشارهای آمریکا و اقدام تحریک‌آمیز از سوی واشنگتن اتخاذ تدابیر نظامی و فنی را منتفی نمی‌داند.

به دلیل اظهارات ریابکوف، روبل روسیه در برابر دلار بیش از ۲ درصد کاهش یافت که این امر باعث فروش اوراق قرضه دولتی نیز شد.  

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.