ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کانون نویسندگان ایران: جان کیوان صمیمی در خطر است

همزمان با افزایش فشارها بر اعضای کانون نویسندگان ایران و سایر فعالان مدنی، مسئولان قوه قضائیه قصد دارند کیوان صمیمی، فعال ۷۳ ساله با سابقه بیماری قلبی را به خاطر انتشار نامه‌ای با عنوان «قتل شبه عمد» و اشاره به قتل بکتاش آبتین به زندان دیگری تبعید کنند.

کانون نویسندگان ایران با انتشار اطلاعیه‌ای هشدار داد که جان کیوان صمیمی رئیس انجمن دفاع از آزادی مطبوعات، فعال سیاسی و عضو شورای فعالان ملی‌ مذهبی ایران در خطر است.

۱۸ دی سال جاری همزمان با دومین سالگرد انهدام هواپیمای اوکراینی با دو موشک سپاه، بکتاش آبتین، شاعر و مستندساز و عضو کانون نویسندکان ایران در زندان‌های همیشه کرونایی جمهوری اسلامی جان باخت. کانون نویسندگان و انجمن جهانی قلم اعلام کردند جمهوری اسلامی ایران مسئول قتل آبتین است.

انجمن جهانی قلم با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد بسیار نگران وضعیت رضا خندان (مهابادی) است که در پی ابتلا به کووید-۱۹ در زندان‌های ایران هفته‌ گذشته از بیمارستان مرخص شده و هنوز دوران نقاهت بیماری کووید-۱۹ را می‌گذراند. پن جهانی تأکید کرد که خندان نباید به زندان بازگردانده شود تا زمان کافی برای بهبود کامل داشته باشد.

در پی این رویدادها کانون نویسندگان ایران جمعه ۲۴ دی با انتشار اطلاعیه‌ای هشدار دارد که جان کیوان صمیمی نیز در خطر است. کانون نویسندگان ایران می‌نویسد: کیوان صمیمی به دنبال انتشار نامه‌ای با عنوان «قتل شبه عمد» و اشاره به قتل بکتاش آبتین، در خطر تبعید به زندان دیگری است.

در بخشی از این نامه آمده است:

«دغدغه و درد اگر مطالبه‌گری و فریاد را برنیاورد، درد نیست و حداکثر می‌توان به آن گفت نارضایتی. او درد داشت و اعتراض می‌کرد، نه مثل بسیاری که فقط حرف می‌زنیم و شاید هم بعضی‌مان قشنگ می‌نویسند، ولی می‌ترسیم و پرهیز می‌کنیم از اعتراض در میدان و خیابان.»

کیوان‌ صمیمی ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ به دلیل شرکت در تجمعی به مناسبت روز کارگر دستگیر و ۲۷ خرداد به صورت موقت آزاد شد.

صمیمی در خرداد ۱۳۹۹ به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» به تحمل ۳ سال زندان محکوم شد. حکم زندان صمیمی آذر ۱۳۹۹ و در شرایط شیوع کرونا اجرا شد. کیوان صمیمی ۷۳ ساله است و سابقه‌ی بیماری قلبی دارد و تداوم حضور او در زندان خطری جدی برای سلامت و جان اوست.

محاکمه احمد زاهدی‌لنگرودی؛ حمایت معلمان معترض از کانون

همزمان با افزایش فشارها بر فعالان مدنی و به ویژه اعضای کانون نویسندگان ایران جلسه‌ محاکمه‌ احمد زاهدی‌لنگرودی، نویسنده، شاعر، روزنامه‌نگار و مستندساز عضو کانون نویسندگان ایران، چهارشنبه ۲۲ دی در شعبه‌ ۱ دادگاه کیفری (مطبوعات) شهرستان رشت برگزار شد.

 در ابلاغیه‌ای که برای احمد زاهدی‌لنگرودی صادر شده اتهامات «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی» عنوان شده که مصداق آن مقالات و گزارش‌های منتشر شده در ماهنامه‌ی «گیلان اوجا» پیرامون مطالبات و پوشش اعتراضات فرهنگیان و کارگران ایرانی است و هیچ‌کدام جرم نبوده و در چهارچوب قانون و وظایف مطبوعات است.

یکشنبه، ۱۹ دی‌ شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن قتل  آبتین خواهان آزادی معلمان زندانی و همه‌ی آزادی‌خواهان  شد. تشکل مستقل معالمان در این بیانیه نوشت:

«ما باور داریم مرگ بکتاش آبتین روح تازه‌ای در کالبد آزادی‌خواهی و مبارزه با استبداد خواهد دمید و جنبش آزادی‌خواهانه و برابری‌طلبانه مردم ایران هرگز متوقف نخواهد شد.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • احمد

    امیدوارم ازاد شوند.