ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ابتلا به اومیکرون در ایران ۴۳ درصد افزایش داشته است

پیک ششم کرونا در ایران به احتمال قوی آغاز می‌شود. اومیکرون در حال تبدیل شدن به سویه غالب در کشور است و هر هفته نسبت ابتلا به اومیکرون در برابر ابتلا به دلتا ۱۰ درصد افزوده شده است. هفته گذشته نسبت ابتلا به اومیکرون به ۴۳ درصد رسید. در تهران ۴۰ درصد بر شمار مبتلایان به کرونا افزوده شده است.

در ایران سویه اومیکرون در حال جابه‌جایی با سویه دلتا است و موارد ابتلا به آن به سرعت در حال افزایش است. این وضعیت کشور را در آستانه پیک ششم کرونا قرار داده است.

مسعود یونسیان، دبیر کمیته اپیدمیولوژی و پژوهش کمیته علمی کشوری کوویدـ۱۹، چهارشنبه ۲۹ دی با بیان این‌که سویه اومیکرون احتمالاً این هفته سویه غالب در کشور خواهد شد، گفت:

«این هفته میزان غالب بودن این سویه در برخی استان‌ها به صد در صد نزدیک خواهد شد.»

به‌گفته یونسیان بررسی موارد آزمایش‌شده نشان می‌دهد از چهار هفته پیش که نخستین موارد ابتلا به اومیکرون در کشور شناسایی شد، هر هفته به‌طور متوسط ۱۰ درصد به نسبت ابتلا به اومیکرون در برابر ابتلا به دلتا افزوده شده است. یونسیان گفت:

«در هفته اول نسبت ابتلا به اومیکرون به ۸ درصد رسید، در هفته دوم این نسبت به ۱۸ درصد رسید، در هفته سوم حدود ۳۳ درصد شد و هفته گذشته نسبت ابتلا به اومیکرون به ۴۳ درصد رسیده است.»

پیام طبرسی، عضو کمیته علمی کشوری کوویدـ۱۹ نیز از افزایش ۲۰ درصدی مراجعه‌های سرپایی به علت کرونا در هفته گذشته خبر داد و گفت:

«با توجه به ورود اومیکرون به کشور، احتمال وقوع پیک جدید وجود دارد، اما زمان آغاز آن بستگی به میزان تزریق دوز سوم واکسن کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی دارد.»

این در حالی است که وزارت بهداشت جمهوری اسلامی می‌گوید رعایت پروتکل‌ها در هفته‌های اخیر، روند نزولی به خود گرفته و فاصله‌گذاری‌های اجتماعی نیز برداشته شده است.  بر این اساس، در هفته اخیر به‌طور میانگین میزان رعایت پروتکل‌ها به ۶۰ درصد رسیده است.

پیک‌های کرونا در ایران همواره با فاصله دو ماهه از اروپا رخ می‌دهند. از این رو احتمال می‌رود که با آغاز پیک ششم با سویه اومیکرون، شرایط کرونایی کشور در روزهای پایانی سال نگران‌کننده شود.

نادر توکلی، معاون درمان ستاد مقابله با کرونای استان تهران نیز گفته است اومیکرون در تهران نیز به سمت غالب شدن می‌رود. او می‌گوید نزدیک به ۴۵ تا ۵۰ درصد موارد ابتلا در تهران اومیکرون است و نسبت به سه هفته گذشته مراجعه‌های سرپایی‌ در تهران ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش یافته است.

به‌گفته توکلی آن‌چه واکسیناسیون را برای مقابله با سوش اومیکرون تقویت می‌کند، انجام واکسیناسیون دوز بوستر یا دوز سوم است و اگر واکسیناسیون سوم پیش برود و مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی همراهی کنند، پیک ششم با اومیکرون خفیف خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.