ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

امارات: مسیر کاهش تنش با ایران را ادامه می‌دهیم و حق دفاع از خود را محفوظ می‌دانیم

در روزهای اخیر حوثی‌های یمن که از سوی ایران پشتیبانی می‌شوند چند بار به خاک امارات متحده عربی حمله کرده‌ و دست‌کم سه نفر را کشته‌اند. حملات ائتلاف عربستان سعودی به یمن نیز ده‌ها کشته بر جا گذاشته است. نماینده دائم امارات در سازمان ملل می‌گوید با وجود افزایش حملات حوثی‌ها، مسیر کاهش تنش با ایران را ادامه می‌دهند اما حق دفاع از خود را هم محفوظ می‌دانند.

لانا نسیبه، نماینده دائم امارات متحده عربی در سازمان ملل به شبکه سی‌ان‌ان آمریکا گفت امارات با وجود افزایش حملات یمنی‌های مورد حمایت ایران به مسیر کاهش تنش با جمهوری اسلامی ادامه خواهد داد.

حوثی‌های یمن در هفته گذشته دو بار از موشک‌های بالستیک، کروز و هواپیماهای بدون سرنشین برای حمله به امارات استفاده کرده‌اند. دولت امارات گفت در یکی از این حملات سه نفر کشته شدند.

هیأت کارشناسان سازمان ملل متحد در مورد یمن در گزارشی به شورای امنیت در سال ۲۰۲۱ اعلام کردند که ایران «مقادیر زیادی سلاح و تجهیزات» در اختیار حوثی‌ها قرار داده است.

امارات متحده عربی می‌گوید به‌دنبال کاهش تنش در منطقه است و دست به ابتکارات متعددی در قبال ایران زده است، از جمله اعزام یک هیأت بلندپایه در ماه گذشته به تهران و پذیرایی از مقام‌های دیپلماتیک ایران.

لانا نسیبه گفت:

«در یکی دو سال گذشته، ما با توان بسیار بر مسیر کاهش تنش در منطقه [خاورمیانه] و ارتباط با بازیگران و شرکای مختلف در منطقه تمرکز کرده‌ایم. ما راه تنش‌زدایی و دیپلماسی را ادامه خواهیم داد، اما در عین حال حق دفاع کامل از خود در منطقه را محفوظ می‌داریم.»

امارات متحده عربی سال گذشته برای عضویت در شورای امنیت سازمان ملل انتخاب شد و برای قراردادن مجدد حوثی‌ها در فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی آمریکا به ایالات متحده فشار می‌آورد.

نسیبه همچنین گفت امارات همچنان برای رهگیری موشک‌های مهاجم به حمایت بیشتر آمریکا نیاز دارد.

او در پاسخ به سئوال‌هایی در مورد حملات ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی که منجر به کشته شدن حدود ۹۰ نفر در صعده و حدیده و قطع اینترنت در یمن شد، گفت: «باید تحقیقات برای پاسخگویی افراد انجام شود».

نماینده دائم امارات در سازمان ملل در مورد پایان دادن به جنگ در یمن گفت:

«این هدف نهایی اقدامات نظامی امروز ماست. دفاع از خود، افزایش فشار بر آن‌ها و نشستن بر سر میز مذاکره سیاسی. ما این حق را برای خود محفوظ می‌دانیم که هم به شکل دفاعی و هم هجومی، به‌طور کامل از خود در منطقه دفاع کنیم. این تعهدی است که ما به‌عنوان یک دولت در دفاع از جمعیت هشت میلیونی خود داریم.»

در پی حمله پهپادی روز دوشنبه ۲۷ دی‌ماه به ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی، که حوثی‌ها مسئولیت آن را بر عهده گرفتند، جنگنده‌‌های سعودی حملات خود را به مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن افزایش دادند. حملات حوثی‌ها به انبار مواد نفتی و فرودگاه بین‌المللی مجاور آن در امارات سه کشته و شش زخمی بر جای گذاشت، و در مقابل حملات عربستان سعودی به مناطق مختلف یمن فاجعه بار بوده است.

یمن از سال ۲۰۱۴، زمانی که شبه‌نظامیان حوثی وابسته به ایران بسیاری از بخش‌های شمالی کشور، از جمله صنعا، پایتخت این کشور را به تصرف خود درآوردند، با یک جنگ پیچیده دست‌به گریبان شده است. در مارس ۲۰۱۵، ائتلافی از کشورهای عربی به رهبری عربستان سعودی با هدف بازگرداندن دولت عبد ربه منصور هادی به یمن حمله کرد. جنگ یمن را جنگ نیابتی ایران و عربستان سعودی می‌خوانند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.