ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کره جنوبی و ایران برای مذاکره بر سر دارایی‌های مسدود شده آماده می‌شوند

مقامات سئول می‌گویند که گروه‌های کاری پیشنهادی قرار است پس از لغو تحریم‌ها، جزئیات انتقال پول را بررسی کنند و در صورت عدم توافق، سایر جنبه‌ها را نیز مورد بحث قرار دهند.

کره جنوبی و ایران برای مذاکره در سطح کاری بر سر دارایی‌های مسدود شده ایران در کره جنوبی آماده می‌شوند.

یک خبرگزاری کره جنوبی به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که کره جنوبی و ایران قصد دارند ماه آینده در سئول رایزنی‌هایی را در سطح کاری برگزار کنند تا راه‌های حل اختلافات چند ساله بر سر دارایی‌های مسدود شده تهران در کره جنوبی تحت تحریم های آمریکا را بررسی کنند.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، روابط دوجانبه دو کشور بر سر بیش از هفت میلیارد دلار از وجوه ایران که در دو بانک کره‌ای تحت تحریم های ایالات متحده مسدود شده‌اند، همچنان رو به زوال است.

با توجه به اینکه مقامات ایرانی خواستار لغو تحریم‌ها برای توافق هستند، این موضوع دوباره توجه را به خود جلب کرده است، زیرا مذاکرات برای احیای توافقنامه ۲۰۱۵ در مرحله حساسی قرار دارد.

مقامات سئول می‌گویند که گروه‌های کاری پیشنهادی قرار است پس از لغو تحریم‌ها، جزئیات انتقال پول را بررسی کنند و در صورت عدم توافق، سایر جنبه‌ها را نیز مورد بحث قرار دهند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود به یونهاپ نیوز گفت: «انتظار می‌رود که گروه‌های کاری عمدتاً جزئیات روش پرداخت دارایی‌های ایران را در صورت لغو تحریم‌ها از سوی آمریکا مورد بحث و بررسی قرار دهند.»

آنها در مورد احتمال از سرگیری واردات نفت از ایران پس از لغو تحریم‌ها هم صحبت خواهند کرد.

ایران که در چهارمین ذخایر بزرگ نفت جهان قرار دارد، تامین‌کننده نفت کره جنوبی بوده و به نوبه خود تجهیزات صنعتی، لوازم خانگی و قطعات خودرو را از سئول وارد می‌کند.

بر اساس داده‌های انجمن تجارت بین‌المللی کره، کره جنوبی در سال ۲۰۱۷ به ارزش ۷،۸ میلیارد دلار نفت از ایران وارد کرده است، اما از سال ۲۰۱۹ به دلیل تحریم‌های آمریکا که صادرات نفت جمهوری اسلامی را ممنوع می‌کند، خرید نفت از ایران را متوقف کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.