ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هشدار درباره عرضه سموم کشاورزی تقلبی و خطرناک در ايران

مقام‌های محلی شهرستان رفسنجان که

مقام‌های محلی شهرستان رفسنجان که رتبه تخست توليد پسته را در ايران دارد، در مورد سموم کشاورزی تقلبی و خطرناک که از عراق و مرزهای شرقی وارد شده‌اند، هشدار دادند.

رضا بمانی، مدير جهاد کشاورزی رفسنجان به خبرگزاری مهر گفت: "به واسطه وجود ۹۰ هزار هکتار سطح زير کشت پسته در رفسنجان که با شهرستان انار نزديک به ۱۱۲ هزار هکتار خواهد شد، اگر حتی ۷۰ درصد اين سطح زير کشت سم‌پاشی شود حجم بالايی می‌شود که بايد گفت سالانه بين ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ تن سموم در رفسنجان مصرف می‌شود که رقم بالايی است."

وی افزود: "حجم بالای سموم باعث برخی مشکلات خاص شده علاوه بر آن سموم قاچاق و تقلبی که از مرزهای شرقی کشور و عراق وارد کشور می‌شود، سموم قاچاق، ال دی فيفتی آن‌ها کمتر است و خطرناک‌تر هستند."

اين گزارش می‌گويد: "استفاده از سموم غيراستاندارد و قاچاق در استان کرمان به حدی است که کارشناسان بهداشتی نسبت به بروز سونامی سرطان در استان کرمان طی سال‌های آينده هشدار می‌دهند."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.