ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پافشاری روسيه بر شرکت ايران در کنفرانس مربوط به سوريه

سرگئی لاوروف، وزير امور خارجه

سرگئی لاوروف، وزير امور خارجه روسيه بر شرکت حتمی ايران در کنفرانس بين‌المللی برای حل بحران سوريه پافشاری کرد.

به گزارش خبرگزاری ريا نووستی، لاوروف در اين‌باره گفت: "ما معتقديم که لازم است دعوت از کشورها بر اساس فهرست شرکت‌کنندگان کنفرانس ژنو صورت گيرد که در ماه ژوئن سال گذشته برگزار شد. افزون بر اين بايد شرکت همه همسايگان از جمله ايران را تأمين کرد."

وزير امور خارجه روسيه تأکيد کرد: "اگر ما بخواهيم به کار جدی بپردازيم، بايد تمام نقش‌آفرينان خارجی کليدی را در ميان شرکت‌کنندگان در کنفرانس داشته و از اغراض عقيدتی يا ژئوپلتيک پيروی نکنيم."

وی همچنين گفت در اين کنفرانس از عربستان سعودی نيز بايد دعوت کرد.

سرگئی لاوروف و جان کری وزيران  امور خارجه روسيه و آمريکا در جريان مذاکرات هفتم ماه مه خود در مسکو در مورد تشويق دولت و اپوزيسيون سوريه به گفت‌وگو و برگزاری دومين کنفرانس بين‌المللی در ژنو به توافق رسيدند.

نخستين کنفرانس ژنو با شرکت مسئولان سازمان ملل متحد، رهبران اتحاديه عرب و وزيران امور خارجه روسيه، آمريکا، بريتانيا، چين، فرانسه، ترکيه،عراق، کويت، قطر و کاترين اشتون مسئول سياست خارجی اتحاديه اروپا روز ۳۰ ژوئن سال ۲۰۱۲  ميلادی برگزار گرديد و در آن توصيه شد در سوريه دولت انتقالی با شرکت تمام طرف‌ها تشکيل شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.