ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

در آستانه تجمع روز معلم در ایران چهار عضو کانون صنفی معلمان بازداشت شدند

شورای صنفی معلمان فراخوانی برای تجمع سراسری صادر کرده و از کارگران و دانش‌آموزان هم خواسته به آن بپیوندند. چهار چهره شاخص شورای صنفی بازداشت شده‌اند.

کانال صنفی معلمان ایران از بازداشت تعدادی از فعالان صنفی معلمان خبر داده‌ است. این بازداشت‌ها در آستانه تجمع روز معلم در ایران صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش‌ها صبح امروز چهار تن از اعضای کانون صنفی معلمان ایران (تهران)، علی‌اکبر باغانی، رسول بداقی، محمدحبیبی و جعفر ابراهیمی بازداشت شدند. ماموران امنیتی به منزل شخصی محمد حبیبی، سخنگوی کانون صنفی معلمان هجوم بردند و با شکستن وسایل و برخورد خشن، کلیه وسایل الکترونیک همسرش، اعم از لپ‌تاپ و گوشی و... را ضبط کرده و با خود بردند.

همچنین ساعت شش و نیم صبح ماموران با شکستن شیشه‌ها و توسل به زور وارد خانه رسول بداقی شده‌اند و او را دستگیر کرده‌اند.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در ادامه اعتراضات معلمان با انتشار فراخوان جدیدی به مناسبت فرا رسیدن ۱۲ اردبیهشت روز معلم اعلام کرده که با توجه به اینکه هنوز مطالبات این گروه محقق نشده، به تجمع سراسری در روز یکشنبه، ۱۱ اردیبهشت در سراسر ایران فراخوان می‌دهد.

این فراخوان در ادامه با «تبریک اول ماه می به کارگران شریف جهان و ایران و دفاع از مطالبات و حق اعتراض کارگران» از والدین دانش‌آموزان خواسته برای تحقق مطالبات خود و دفاع از اصل آموزش رایگان و باکیفیت از مطالبات معلمان که بخشی از مطالبات اکثریت جامعه است حمایت کنند و صحنه‌ ای از اتحاد فرهنگیان و سایر اقشار اجتماعی را رقم بزنند.

معلمان خواهان اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری‌اند و می‌گویند پس از اجرای این قانون و اعمال رتبه‌بندی و همسان‌سازی واقعی باید حقوق هر معلم بازنشسته و شاغل به‌ویژه معلمان تازه استخدام و معلمان غیررسمی به بالای خط فقر برسد. پاداش پایان خدمت بازنشستگان ۱۴۰۰ و معوقات حق‌التدریس پرداخت شود و معلمان استخدام موقت به‌طور رسمی پذیرفته شوند. حق برخورداری از آموزش رایگان و باکیفیت به‌ویژه در مناطق محروم، تشکیل کلاس‌های درس با ظرفیت حداکثر ۱۶ دانش‌آموز و آزادی معلمان زندانی نیز از دیگر خواسته‌های معلمان است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.