ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

طوفان شن و ریزگرد بار دیگر عراق را درنوردید

مقام‌های بهداشتی عراق می‌گویند صدها عراقی در بغداد و دیگر شهرها به دلیل مشکلات تنفسی راهی بیمارستان‌ها شده‌اند.

دور جدید طوفان سنگین شن شهرهای عراق را در نوردیده و برخی مدارس و ادارات دولتی تعطیل شدند، در فرودگاه بغداد پروازها به دلیل وجود گرد و غبار و ریزگردها در آسمان متوقف شده است.

وزارت آموزش و پرورش و دیگر ادارات روز دوشنبه را تعطیل اعلام کرده بودند. به گفته مقام‌های بهداشتی و بیمارستانی صدها نفر در بغداد و شهرهای جنوبی به دلیل مشکلات تنفسی در بیمارستان بستری شدند.

فرودگاه بین‌المللی بغداد در بیانیه‌ای گفت که آسمان فرودگاه بغداد بسته و پروازها تا اطلاع ثانوی به واسطه کاهش میدان دید به تعویق خواهند افتاد.

فرودگاه‌های نجف و سلیمانیه نیز روز دوشنبه تعطیل بودند.

از نیمه ماه آوریل تا کنون این هشتمین طوفان گرد و غباری است که عراق را در می‌نوردد. دلیل این طوفان‌ها و وجود ریزگرد در فضا فرسایش خاک، خشکسالی شدید  و کاهش بارندگی که همگی به تغییرات اقلیمی مربوط هستند، عنوان شده است.

طوفان قبلی اوایل این ماه رخ داد و منجر به مرگ یک نفر و بستری شدن ۵۰۰۰ نفر شد.

در بغداد و شهرهای جنوبی غباری قرمز رنگ از شن و ریزگردها میزان دید را تا حد چند متر کاهش داد.

در ۷ استان از ۱۸ استان عراق  از جمله بغداد به دستور مقام‌های دولتی ادارات دولتی بسته شدند.

بر اساس تخمین سازمان ملل متحد و در رده‌بندی جهانی، عراق پنجمین کشور آسیب‌‌پذیر از بحران اقلیمی است.

عراق مستعد طوفان‌های شن فصلی است اما کارشناسان هشدار می‌دهند که در سال‌های اخیر این طوفان‌ها با تواتر و شمار بیشتری رخ می‌دهند. 

بانک جهانی هشدار داده که ممکن است  تا سال ۲۰۵۰ میزان ذخایر آب عراق تا ۲۰ درصد کاهش یابد.

بسیاری از مناطق ایران روزهای متوالی‌ست با آلودگی هوای ناشی از ریزگردها درگیرند.

عابد ملکی، معاون استاندار تهران، از تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات استان تهران خبر داد و گفت این تصمیم به علت رسیدن شاخص آلودگی هوای تهران به ۲۳۸ گرفته شد و تمامی مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات استان تهران در روز سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت تعطیل است .

بر  اساس همین اطلاعیه تمام مدارس استان‌های خوزستان، ایلام، همدان، لرستان، کرمانشاه و ۶ شهر استان کردستان و شهر ارومیه به علت گرد و خاک در روز سه‌شنبه ۲۷ اردیبهش تعطیل اعلام شد.

برخی از ریزگردها از کشورهای عراق، سوریه، اردن، عربستان و کویت به ایران می‌آیند ، اما با وجود تأثیر تغییرات اقلیمی و گرم‌شدن زمین برآورد می‌شود منشاء بیش از نیمی از این ریزگردها داخلی باشد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.