ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وضعیت بازداشت‌شدگان شرکت واحد: حسن سعیدی در اعتصاب غذاست

سندیکای کارگران شرکت واحد تاکید کرده است رانندگان شرکت واحد در صورتی که تمامی بازداشت شدگان آزاد نشوند، اعتراض را مجددا از سر می‌گیرند.

۱۱ راننده شرکت واحد که در ارتباط با اعتصاب دو روزه رانندگان اتوبوس تهران در ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت دستگیر شده‌اند، هنوز در زندان به سر می‌برند. رضا شهابی عضو هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران که ۲۲ اردیبهشت در خانه‌اش بازداشت شده هنوز در بند ۲۰۹ زندان اوین زندانی است. حسن سعیدی از اعضای هیات مدیره سندیکا نیز که چهارشنبه شب ۲۸ اردیبهشت با حمله عوامل اطلاعاتی به محل اقامتش بازداشت شد از یکشنبه یکم خرداد در زندان اوین دست به اعتصاب غذا زده است.

سندیکای شرکت واحد با انتشار بیانیه‌ای نوشت حکومت و نهادهای امنیتی گمان می‌کنند با بازداشت گسترده فعالان اجتماعی از جمله اعضای سندیکای شرکت واحد و سناریوسازی امنیتی علیه آن‌ها می‌توانند مانع گسترش اعتراضات کارگران، معلمان، بازنشستگان و جنبش‌های اعتراضی مردمی شوند.

در پی گسترش اعتراضات کارگران، معلمان، بازنشستگان و سایر مزدبگیران به وضعیت معیشتی و عدم افزایش حقوق متناسب با تورم در سال جاری، دستگاه‌های امنیتی ده‌ها تن از فعالان اجتماعی را احضار و یا در یورش به خانه‌هایشان بازداشت کرده‌اند. در اواسط اردیبهشت، چند تن از اعضای شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان و فعالان کارگری بازداشت شده در یک سناریو سازی به جرایم امنیتی متهم شدند.

رضا شهابی عضو هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی در همین ارتباط ۲۲ اردیبهشت در هجوم مأموران وزارت اطلاعات به خانه‌اش دستگیر شد و در بند ۲۰۹ زندان اوین زندانی شد.

او که طی سال‌های اخیر بارها بازداشت شده در اثر شکنجه‌های جسمی و روانی و تحمل سلول انفرادی به بیماری مبتلا شده است و در حالی که وضعیت جسمی مناسبی ندارد، با بهانه‌های واهی دستگیر و زندانی شده است.

در ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت، دو روز اعتصاب رانندگان خطوط بی آرتی، حمل و نقل شهری را در بخش‌هایی از تهران محتل کرد. حکومت با به کار گرفتن رانندگان و اتوبوس‌های نیروهای امنیتی و انتظامی تلاش کرد اعتصاب رانندگان را بشکند. پس از آن ۱۱ راننده خطوط بی آرتی دستگیر و روانه زندان شدند.

سندیکای شرکت واحد اسامی بازداشت شدگان را چنین اعلام کرده است: وحید فریدونی، محسن قرایی، حامد اصغری، علی صمع خانی، جواد صادقی، محمدعلی عبادداری، علی اصغر آبشناس، محسن کبیری دور، احد صالح پور، فریبرز سجادپور و ابراهیم گورانی.

به نوشته سندیکای شرکت واحد، با آن‌که بیش از یک هفته از بازداشت رانندگان می‌گذرد و به رغم صدور «قرارهای وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی و ۵۰ میلیون تومانی، همچنان این رانندگان در زندان اوین زندانی هستند و خانواده‌هایشان همه روزه با وعده وعید مسئولین دادسرا از صبح تا عصر درمقابل زندان در سردرگمی وبلاتکلیفی بسر می‌برند وبدون اینکه پاسخی جز وعده فردا بگیرند، به منزل برمی‌گردند.»

حسن سعیدی از اعضای هیات مدیره سندیکا نیز چهارشنبه شب ۲۸ اردیبهشت با حمله عوامل اطلاعاتی به محل اقامتش بازداشت و روانه زندان اوین شد.

سندیکای شرکت واحد درباره وضعیت رضا شهابی نوشته است:

«رضا شهابی و حسن سعیدی دو عضو سندیکای کارگران شرکت واحد هم همچنان در بند ۲۰۹ زندان اوین محبوس می‌باشند. امروز یکم خرداد آقای شهابی بعد از یک هفته با خانواده‌اش تماس گرفت و اعلام کرده دربند ۲۰۹ است و فشار خونش بروی ۱۶ می‌باشد و بخشی از صورتش گز گز میکند که مسئول بهداری زندان دارو برای ایشان تجویز کرده‌اند.»

سندیکای کارگران شرکت واحد بازداشت و پرونده‌سازی برای اعضای این سندیکا و فعالان کانون صنفی معلمان محکوم کرده و خواستار آزادی تمامی بازداشت‌شدگان اخیر همچنین رضا شهابی و حسن سعیدی و دیگر بازداشتی‌ها شده است.

سندیکای کارگران شرکت واحد تاکید کرده است رانندگان شرکت واحد در صورتی که تمامی بازداشت‌شدگان آزاد نشوند، اعتراض را مجددا از سر می‌گیرند. در بیانیه سندیکا آمده است:

«براساس گزارشات ارسالی به سندیکای کارگران شرکت واحد رانندگان خطوط بی آرتی اعلام کرده‌اند درصورت عدم پاسخگویی مسئولین قضایی رانندگان حق اعتراضات را برای خودشان محفوظ می‌دانند.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.