ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آزمایش موشکی کره شمالی ساعاتی پس از پایان سفر آسیایی بایدن

بایدن به رهبران کره‌جنوبی و ژاپن، متحدان آسیایی‌اش وعده داد که دست آمریکا پشت آن‌ها خواهد بود و او برای واکنش به هر اقدام نسنجیده کره‌شمالی آماده است. کره‌شمالی که چند روزی بود موشک‌های جدیدش را آماده پرتاب کرده بود، هنگامی آن‌ها را شلیک کرد که هواپیمای بایدن به آسمان آمریکا وارد شده بود.

ارتش کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی بامداد چهارشنبه ۴ خرداد/ ۲۵ مه، سه موشک بالستیک شلیک کرده است.

مقامات سئول گفتند این موشک‌ها در فاصله کمتر از یک ساعت از منطقه سونان در پیونگ یانگ شلیک شده است.

این اتفاق تنها یک روز پس از آن رخ می‌دهد که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، منطقه را ترک کرد، پس از سفری که وی متعهد به تقویت اقدامات برای بازدارندگی کره شمالی شد.

کره شمالی از ابتدای سال جاری میلادی در حال آزمایش موشک‌های بالستیک متعددی بوده است.

ژاپن تأیید کرد که حداقل دو پرتاب در روز چهارشنبه انجام شده است، اما اذعان کرد که ممکن است تعداد بیشتری نیز شلیک شده باشد.

نوبو کیشی، وزیر دفاع ژاپن گفت: «موشک اول حدود ۳۰۰ کیلومتر با حداکثر ارتفاع حدود ۵۵ کیلومتر پرواز کرد، در حالی که موشک دوم که به ارتفاع ۵۰ کیلومتر رسید، حدود ۷۵۰ کیلومتر را طی کرد.»

کیشی از پرتاب‌ها انتقاد کرد و گفت که این پرتاب‌ها «قابل قبول نیستند» و افزود که «صلح، ثبات و امنیت ژاپن و جامعه بین‌المللی را به خطر می‌اندازد».

دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی هم اعلام کرد، در جلسه‌ای که پس از پرتاب موشک تشکیل شد، شورای امنیت ملی کره جنوبی این آزمایش را «تحریکی بزرگ» خواند.

پرتاب‌ها ساعاتی پس از آن انجام شد که جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، شامگاه سه‌شنبه، پس از یک سفر پنج روزه و بازدید از کره جنوبی و ژاپن، به آمریکا رفت.

مقامات آمریکا و کره جنوبی پیشتر هشدار داده بودند که کره شمالی برای آزمایش تسلیحاتی دیگر، احتمالاً در جریان سفر بایدن، آماده به نظر می‌رسد.

بایدن و یون سوک یول، همتای کره‌جنوبی‌اش، در جریان سفر آخر هفته‌اش به سئول، توافق کردند که رزمایش‌های نظامی بزرگ‌تری برگزار کنند و در صورت لزوم برای جلوگیری از تشدید آزمایش‌های تسلیحاتی کره شمالی، سامانه‌های دفاعی استراتژیک‌ آمریکا را در شبه‌جزیره کره مستقر کنند.

بایدن گفته بود که ایالات متحده برای هر کاری که کره شمالی انجام دهد آماده است.

برای هفته‌ها اطلاعات حاکی از آن بود که کره شمالی در حال برنامه‌ریزی برای آزمایش موشکی مهم در زمان سفر بایدن است. به نظر می‌رسد کره‌شمالی تصمیم گرفت کمی صبور باشد و در اقدامی کمتر تحریک‌آمیز زمانی موشک‌هایش را شلیک کند که هواپیمای بایدن به آسمان آمریکا رسیده باشد.

این نشان دهنده تشدید تنش میان کره‌شمالی و همسایگانش است. کره شمالی در شش ماه گذشته آزمایش‌های موشکی خود را به شدت افزایش داده است. همچنین، شواهد نشان می‌دهد که کره شمالی در حال آماده شدن برای آزمایش یک سلاح هسته‌ای است. اگر چنین شود، این اولین آزمایش بمبم هسته‌ای این کشور در پنج سال گذشته و یک رویداد بزرگ در تحولات شبه‌جزیره کره خواهد بود.

پرتاب‌های اخیر در حالی صورت می‌گیرد که کره شمالی تلاش می‌کند تا طغیان مجدد کرونا را در میان جمعیت ۲۵ میلیونی کشورش که عمدتاً واکسینه هم نشده‌اند، مهار کند.

بیش از یک میلیون نفر در حال حاضر به دلیل آنچه پیونگ یانگ آن را «تب» می‌نامد بیمار شده‌اند و از اواخر آوریل بیش از ۶۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

در ۱۲ مه، کره شمالی موشک‌های بالستیکش را در همان روزی آزمایش کرد که به دلیل شیوع کووید در این کشور «وضعیت اضطراری» اعلام شد.

کره جنوبی گفته است که پیشنهاد کمک‌های بشردوستانه کرده اما پیونگ یانگ هنوز پاسخی نداده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.