ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تداوم اعتراضات در آبادان- معترضان مانع سخنرانی امام جمعه شدند

اعتراضات به جمهوری اسلامی در آبادان در واکنش به فاجعه متروپل در شامگاه یکشنبه ۸ خرداد در هفتمین روز پیاپی همچنان ادامه دارد. گروهی از قبایل عرب خوزستان با در دست داشتن پرچم‌های خود وارد این شهر شدند و درباره ادامه تیراندازی نیروهای امنیتی به معترضان هشدار دادند. در این فاصله شمار اجساد کشف شده زیر آوار متروپل به ۳۱ نفر رسید.

خبرگزاری امنیتی فارس گزارش داد که امام جمعه و نماینده خامنه‌ای در آبادان زیر عنوان «اجتماع بزرگ عزاداری» در تلاش بود که خیزش و اعتراض مردم به فساد و رانت‌خواری که فاجعه فروریختن ساختمان ۱۰ طبقه متروپل فقط یکی از نمودهای آن در جمهوری اسلامی است در حد یک عزاداری ساده فروبکاهد. صدا و سیما هم آماده پخش این مراسم بود.  عبدالحسین غبیشاوی نماینده خامنه‌ای خطاب به جمعیت گفت:

«آفرین بر شما مردم آبادان. آفرین بر بصیرت شما. آفرین بر وفاداری و استقامت شما.»

 مردم خشمگین و معترض آبادان اما با فریاد «بی‌شرف، بی‌شرف» سخنان او را قطع کردند و به اعتراضات خود ادامه دادند.  پخش زنده این مراسم از صداوسیمای جمهوری اسلامی نیز به دلیل شنیده شدن صدای معترضان در پیشزمینه تصاویر قطع شد. حین سخنرانی امام جمعه آبادان به دلیل شنیده شدن شعار مردم آبادان قطع شد.

خبرگزاری امنیتی فارس نوشت در ابتدای سخنرانی آیت‌الله حیدری نماینده خوزستان در مجلس خبرگان، معترضان با کف زدن و شعار دادن مانع ایراد سخنرانی شدند.

فارس همچنین نوشت که در این مراسم، عده‌ای از معترضان «به کانکسی که دوربین صداوسیما بر بالای آن نصب بود حمله کردند و دوربین را پایین انداختند.» و سپس نیروهای امنیتی وارد عمل شدند و از معترضان خواستند محل را ترک کنند.

تجمع معترضان در چهارراه امیری آبادان برگزار شد.

ورود قبایل عرب به شهر؛ هشدار به نیروهای امنیتی

اعتراضات در خیابان‌های آبادان در شامگاه ۸ خرداد با شعارهای ضدحکومتی همچنان ادامه داشت. از ویدیوهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده چنین برمی‌آید که مأموران امنیتی با تیراندازی به طرف مردم و شلیک گاز اشک‌آور در تلاش بودند مردم را متفرق و اعتراضات را متوقف کنند.

همزمان با ادامه تظاهرات مردم آبادان در شامگاه یکشنبه، گروهی از قبایل عرب خوزستان با در دست داشتن پرچم‌های خود وارد این شهر شده و درباره ادامه تیراندازی نیروهای حکومتی به سوی مردم هشدار دادند. آنها با برگزاری مراسم یزله با خانواده قربانیان حادثه متروپل همدردی کردند.  «نترسید، نترسید ما همه با هم هستیم»، «بسیجی برو گم شو» از شعارهای معترضان بود.

بر اساس گزارش‌های پراکنده شهروندی، در سایر شهرهای استان خوزستان از جمله در خرمشهر و اهواز و اندیمشک جو امنیتی غلبه دارد.

شمار جان‌باختگان به ۳۱ نفر رسید

در هشتمین روز فاجعه متروپل آبادان، شمار جان‌باختگان حادثه ریزش ساختمان متروپل با کشف دو جسد دیگر به ۳۱ نفر رسید. در دقایق اولیه بامداد دوشنبه این دو جسد توسط امدادرسان‌ها کشف و شناسایی شدند. استاندار خوزستان پیش از این اعلام کرده بود که ۳۸ نفر در جریان این ریزش ساختمانی مفقود شده‌اند. شماری از کارگران ساختمانی نیز زیر آوار مانده‌اند.

اکبر شوکت، رئیس کانون انجمن صنفی کارگران ساختمانی ایران که در روزهای گذشته پیگیر وضعیت کارگران ساختمانیِ زیر آوار مانده بوده است، در مصاحبه با خبرگزاری کار ایران (ایلنا) درباره تعداد کارگرانِ مدفون و آمار اجسادی که تا امروز بیرون کشیده شده گفت:

«طبق آماری که ما داریم، تا روز هفتم خرداد ۱۴ نفر از همکاران ما در این حادثه فوت کرده‌اند و هنوز تعداد دیگری زیر آوار هستند؛ بنابراین هنوز آمار قطعی فوتی‌ها را نداریم.» 

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.