ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۲۰ شرکت و شهروند ایرانی به فهرست تحریم‌های آمريکا عليه ايران افزوده شدند

روز گذشته وزارت خزانه‌داری آمريکا

روز گذشته وزارت خزانه‌داری آمريکا با انتشار بيانيه‌ای اعلام کرد، هشت شرکت و ۱۲ شهروند ایرانی به فهرست تحریم‌ها علیه ایران اضافه شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اين شرکت‌ها و افراد متهم هستند که به جمهوری اسلامی ايران در دور زدن تحريم‌ها و پيشبرد برنامه هسته‌ای اين کشور ياری رسانده‌اند.

شرکت اِورکس، شرکت هوایی آبان‌ایر، دی‌اف‌اس ورلدواید، و مقام‌های بلندپايه اين شرکت‌ها جزو تحريم‌شدگان جديد هستند.

سه شرکت حمل‌ونقل فوق هستند، متهم‌اند که با شرکت هواپیمایی ملی ایران (ايران اير)، که پیش از اين تحریم شده‌ بود، همکاری کرده‌اند. این سه شرکت در کار حمل‌ونقل هستند.

همچنين خبرگزاری فرانسه نوشته است٬ شرکت پترو گرین که دفتر آن در مالزی قرار دارد و حسین وزیری٬ از مدیران بلندپايه آن به دليل همکاری با شرکت‌های مربوط به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست تحريم‌های جديد قرار گرفته است.

از سوی ديگر رضا مظفری‌نیا٬ معاون وزارت دفاع جمهوری اسلامی ايران و رئیس دانشگاه مالک اشتر که گفته می‌شود در توسعه برنامه موشکی جمهوری اسلامی نقش مهمی دارد نيز به فهرست تحریم‌شدگان جديد اضافه شده است.

به‌گفته وزارت خزانه‌داری آمریکا این افراد و شرکت‌ها مسئولیت تأمین خدمات و لوازم لازم و اساسی برای برنامه پنهان هسته‌ای و تسلیحاتی ایران را برعهده داشته‌اند.

دو روز پيش نيز طرح دیگری برای تحریم‌‌های تازه علیه ایران در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد.

در این طرح شرکت‌های ایرانی بیشتری در فهرست تحریم‌ها قرار می‌گیرند و بر اساس آن صادرات نفت ایران کاهش یافته و دسترسی ایران به ارز خارجی نیز محدودتر خواهد شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.