ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سخنان اوباما درباره قوانين سخت‌گيرانه‌تر برای عمليات پهبادها و بستن گوانتانامو

باراک اوباما، رئيس‌جمهور آمريکا در

باراک اوباما، رئيس‌جمهور آمريکا در سخنانی استراتژی ضدتروريسم خود را روشن ساخت و خواهان اجرای دقيق‌تر عمليات پهبادها (هواپيماهای بدون سرنشين) عليه مواضع تروريست‌ها و همچنين تلاش‌های جديد برای بستن زندان گوانتانامو شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اوباما که در دانشگاه نظامی واشنگتن سخن می‌گفت اعلام کرد که تهديدات تروريستی عليه آمريکا از زمان ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ تغيير کرده است.

اوباما گفت پس از شکست رهبری شبکه‌های قديمی تروريستی القاعده در افغانستان و پاکستان اکنون فعاليت‌های فردی افراطی شدت بيشتری گرفته است.

رئیس‌جمهور آمريکا اعلام کرد که دستورات جدیدی برای استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین علیه مظنونان تروریستی در پاکستان و یمن صادر کرده است.

به‌گفته اوباما حملات "قريب‌الوقوع" آمريکا و شهروندانش را تهديد می‌کند.

وی ضمن دفاع از کاربرد هواپيماهای بدون سرنشين گفت در به‌کارگيری پهبادها بايد اطمینان بالا حاصل کرد تا غيرنظاميان در جريان حملات زخمی و کشته نشوند.

اوباما همچنين گفت محاکمه نظامی زندانيان زندان گوانتانامو بايد به داخل آمريکا منتقل شود و پنتاگون مسئول يافتن مکانی مناسب به همين منظور شده است.

رئيس‌جمهور آمريکا همچنين گفت يک مقام بلندپايه را برای پيشبرد امر بستن زندان گوانتانامو تعيين خواهد کرد،

اوباما به‌هنگام رسيدن به سمت رياست جمهوری آمريکا وعده داده بود زندان گوانتانامو را خواهد بست اما با مقاومت کنگره روبه‌رو شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.