ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شکست تاریخی حزب مکرون در انتخابات پارلمانی فرانسه

در دور دوم انتخابات پارلمانی فرانسه ائتلاف امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه بیشترین کرسی‌ها را در پارلمان به دست آورد اما اکثریت پارلمانی خود را از دست داد.

حزب راست میانه امانوئل مکرون ۲۴۵ کرسی از کرسی‌های پارلمان را به دست آورد. این تعداد کرسی بسیار کمتر از ۲۸۹ کرسی مورد نیاز برای داشتن اکثریت در مجلس ملی، قدرتمندترین نهاد قانون‌گذاری در فرانسه است.

«این کمتر از چیزی است که ما به آن امیدوار بودیم. فرانسوی‌ها اکثریت مطلق را به ما نداده‌اند. این یک وضعیت بی سابقه است که ما را ملزم به غلبه بر اختلافات خود می‌کند.»

اگر نتایج دومین دور انتخابات پارلمانی فرانسه پیروزی مکرون در انتخابات ریاست جمهوری در آوریل سال جاری را خدشه‌دار کرد. مکرون در آن زمان  راست‌ افراطی را شکست داد و به عنوان اولین رئیس‌جمهوری فرانسه باشد که در بیش از دو دهه برای دومین بار پیروز می‌شود به الیزه راه یافت.

یک وضعیت کاملاً غیرمنتظره

مکرون اما در انتخابات پارلمانی با رقابت سفت و سخت از جانب ائتلافی موسوم به «اتحادیه مردمی جدید زیست محیطی و اجتماعی» (NUPES)، گروهی متشکل از چهار حزب اپوزیسیون که علیه او متحد شده‌اند، مواجه شد. این ائتلاف قدرتمند به رهبری ژان لوک ملانشون متشکل از چپ‌ها، سوسیالیست‌ها و سبزهاست و پیش‌بینی می‌شود که با حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ کرسی به نیروی اصلی اپوزیسیون تبدیل شود. ملانشون گفت:

«این یک وضعیت کاملاً غیرمنتظره است. شکست حزب رئیس جمهوری کامل است و اکثریت مطلق برای او در چشم‌انداز نیست.»

در دور دوم انتخابات پارلمانی فرانسه که روز یکشنبه برگزار شد، نرخ مشارکت تا ساعت ۵ بعد از ظهر ۳۸.۱۱ درصد بود، در حالی که در دور اول در این زمان ۳۹.۴۲ درصد بود که این از کاهش میزان مشارکت مردمی نشان دارد.

پیش‌بینی می‌شود که تعداد کرسی‌های راست افراطی به بیش از ۸۰ کرسی افزایش یابد.  

مارین لوپن، رهبر راست‌های افراطی گفت به دنبال متحد کردن همه «میهن‌پرستان در جناح راست و چپ» خواهد بود. لوپن گفت:

«ماجراجویی مکرون به پایان رسیده است. ما یک اپوزیسیون قوی را تشکیل خواهیم داد.»

مکرون برای کاهش مالیات‌ها و افزایش سن بازنشستگی به اکثریت مطلق آرا در پارلمان نیاز دارد.

شکست مکرون در کسب اکثریت مطلق کرسی‌ها در پارلمان ممکن است پیامدهایی برای اروپا داشته باشد. تحلیلگران پیش بینی می‌کنند که مکرون ناگزیر خواهد بود برای حل مشکلات داخلی اهتمام بیشتری به خرج دهد و ناگزیر نقش‌آفرینی کمتری در قاره اروپا داشته باشد.    

این گزارش با نتایج قطعی انتخابات پارلمانی فرانسه به روز خواهد شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.