ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شیوع بیماری سِل در زندان قرچک؛ خانواده زندانیان نگرانند

خبرگزاری هرانا گزارش داده که تعدادی از زندانیان محبوس در زندان قرچک ورامین به بیماری سل مبتلا شده‌اند و در پی ان مسئولان زندان اقدام‌های لازم برای تفکیک زندانیان را انجام نداده‌اند و این موضوع باعث نگرانی خانواده زندانیان شده است.

هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران گزارش داده که تعداد تعدادی از زندانیان در زندان قرچک ورامین به بیماری سل مبتلا شده‌اند و این موضوع موجب افزایش نگرانی خانواده زندانیان محبوس در این زندان شده است.

بنابراین گزارش مبتلایان به بیماری سل بدون تفکیک در کنار سایر زندانیان نگهداری می‌شوند و تاکنون اقدامات لازم از سوی مسئولان زندان برای جلوگیری از شیوع این بیماری در زندان عملی نشده است.

فرزند یکی از زنان زندانی محبوس در زندان قرچک در گفت‌وگو با هرانا ضمن ابراز نگرانی از وضعیت سلامت مادرش، گفته است:

«مسئولان زندان تاکنون اقدامی در خصوص قرنطینه و یا تفکیک زندانیان بیمار انجام نداده‌اند و آنها در کنار سایر زندانیان نگهداری می‌شوند.»

به گفته این شخص، مسئولان بهداری زندان قرچک در پاسخ به ابراز نگرانی و اعتراض زندانیان گفته‌اند که «اگر مبتلا به این بیماری شوید سیستم ایمنی بدن‌تان با بیماری مبارزه خواهد کرد.»

زندانیان محبوس در زندان قرچک ورامین (ندامتگاه شهرری) از ابتدایی‌ترین حقوق خود در زندان از جمله برخورداری از آب آشامیدنی سالم، خوراک مکفی و خدمات درمانی مناسب محروم‌ هستند. محرومیت‌های پزشکی، عدم رعایت اصل تفکیک جرائم، غیر بهداشتی بودن فضای بندها و سالن‌های زندان و دیگر مواردی که همه آنها در زمره نقض حقوق زندانیان قرار می‌گیرد، از جمله معضلاتی است که روزانه زنان زندانی در زندان قرچک با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

سل یک بیماری عفونی است که معمولا روی ریه فرد مبتلا اثر می‌گذارد. این بیماری در مقایسه با سایر بیماری‌های عفونی، دومین بیماری مرگبار در سراسر جهان شناخته می‌شود. با توجه به اینکه برخی علائم بیماری سل مانند صرفه‌های مداوم با بیماری کرونا یکی است، تشخیص نوع بیماری برای زندانیان ممکن نیست. این امر این باعث ایجاد نگرانی میان زندانیان شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.