ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خامنه‌ای همه را از «بدبین کردن» به عملکرد مسئولان حکومتی منع کرد

با وجود هر چه بدتر شدن وضعیت معیشتی مردم و افزایش نارضایتی‌ها و اعتراضات اجتماعی، علی خامنه‌ای همچنان از عملکرد مسئولان حکومتی دفاع می‌کند. او در سخنان تازه‌ای باز هم از «دشمن» و «جنگ نرم» حرف زد و گفت امروز هر کس «مردم را به تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های مسئولان بی‌اعتقاد یا بدبین کند به سود دشمن کار می‌کند».

دیگر حنای «رهبر» ایران رنگی ندارد. در حالی‌که اوضاع کشور بر اثر بی‌تدبیری‌های حکومت رو به وخامت بیشتر می‌رود، علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی تلاش می‌کند «انگیزه انقلابی» ایجاد کند و مردم را نسبت به آینده «خوش‌بین» کند.

خامنه‌ای در دیدار با دست‌اندرکاران «کنگره ملی شهدای عشایر» که ۲۲ خرداد برگزار شده بود و متن آن امروز سه‌شنبه ۳۱ خرداد منتشر شد، همان شعارهای همیشگی را تکرار کرد. او گفت «امروز تکیه بدخواهان ایران و اسلام به جنگ نرم است» و «تضعیف ایمان دینی، تضعیف امید و خوش‌بینی به آینده کشور» از جمله مؤلفه‌های «جنگ نرم دشمن» است.  خامنه‌ای گفت:

«القاء بی‌آیندگی، بن‌بست و این‌که مسئولان اداره کشور را بلد نیستند از جمله کار‌های بدخواهان ایران است و امروز هر کس مردم را از آینده ناامید، یا ایمان‌های مردم را تضعیف، یا مردم را به تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های مسئولان بی‌اعتقاد یا بدبین کند، چه بداند و چه نداند به سود دشمن کار می‌کند.»

رهبر جمهوری اسلامی افزود:

«امروز هر کاری در کشور علیه دین، سنت‌ها، مقدسات و شعائر دینی انجام می‌شود، متکی به یک انگیزه سیاسی و مورد استفاده دشمن است اگرچه ممکن است عامل انجام آن کار از این واقعیت غافل و ناآگاه باشد.»

این سخنان در حالی بیان می‌شود که در ایران پیش از آزادسازی قیمت مواد غذایی و حذف ارز ترجیحی برآورد می‌شد حداقل یک سوم جمعیت بر اساس معیار تعیین‌شده نهادهای حکومتی زیر خط فقر باشند. کارشناسان مستقل جمعیت زیر خط فقر را از گزارش های رسمی بزرگ‌تر ارزیابی می‌کنند. مراد راهداری، عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور زمستان سال گذشته گفته بود که حدود ۷۰ درصد جمعیت ایران زیر خط فقر هستند.

در اردیبهشت امسال مرکز آمار نرخ تورم را ۳۹,۳ درصد اعلام کرد. این شاخص برای مواد غذایی بزرگ‌تر از ۵۰ درصد گزارش شد. در این گروه از کالاها نان و غلات به‌عنوان دو کالای غذایی پرمصرف در اقشار کم درآمد، رشد قیمتی ۶۵,۷ درصد را داشتند.

قیمت مواد غذایی پروتئینی مانند گوشت سفید و قرمز و لبنیات به ترتیب حداقل ۲۸، ۳۳ و ۵۰ درصد افزایش یافته است. برنج ایرانی در مقایسه با اردیبهشت ۱۴۰۰ بالغ بر ۱۲۰ درصد افزایش قیمت داشته و ماکارونی متأثر از سیاست آزادسازی فرآورده‌های آردی بیشتر از ۷۴ درصد گران شده است.

مسکن، حمل‌ونقل و بهداشت و درمان به‌عنوان سه گروه کالایی که سهم بالایی در هزینه خانوار دارند، به ترتیب در مقایسه با اردیبهشت سال گذشته ۳۰,۵، ۴۲ و ۳۲,۶ درصد افزایش قیمت داشته‌اند.

بی‌تدبیری مسئولان حکومتی در زمینه‌های دیگر نیز هر روز نمود بیشتری می‌گیرد و با افزایش فساد حاکم بر کشور شرایط زندگی دشوارتر شده است. ریزش ساختمان متروپل آبادان در دوم خرداد سال جاری، پیش از آن‌که به بهره‌برداری کامل برسد، از جمله آخرین نمونه‌ها در زمینه فساد و ناکارآمدی مسئولان بود که منجر به کشته شدن ۳۷ نفر و اعتراضات اجتماعی در خوزستان و سایر نقاط شد.

همزمان با این وضعیت مذاکرات احیای برجام نیز متوقف مانده و جمهوری اسلامی با عدم همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و افزایش غنی‌سازی اورانیوم به جاه‌طلبی‌های هسته‌ای خود ادامه می‌دهد.

در چنین شرایطی اعتراضات اجتماعی کارگران، معلمان، بازنشستگان و اقشار مختلف مردم نیز گسترش یافته و بی‌اعتمادی عمومی مردم به دولت نیز بیشتر شده است.

با این اوضاع ایجاد «خوش‌بینی» از سوی رهبر جمهوری اسلامی در حد شعار باقی می‌ماند و از واقعیت‌های تکان‌دهنده موجود کاملاً به‌دور است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • خان

    دشمن اصلی من شهرداری و شورای شهر فاسد و حرومخورند که مشتی کثافت از رفستجانی تا زاکانی شدن مسئول و فسادشون همه جا را به گند کشیده. همه مصوباتشون به درد عمشون می خوره. فقط بلدند با خورد کردن اعصاب مردم جیبشونو پر کنند. خامنه ای اول شهرداری فاسدشو جمع کنه بد حرف بزنه.