ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

چندین نفر در اثر موشک‌باران روسیه به خارکف (خارکیف) کشته شدند

نیروهای روسیه دومین شهر بزرگ اوکراین خارکف (خارکیف) و حومه آن را با موشک مورد حمله قرار دادند و دست‌کم ۱۵ نفر را کشتند. یک پالایشگاه در خاک روسیه نیز هدف حمله پهپادی قرار گرفت.

به‌گزارش رویترز، حملات روسیه به خارکف (خارکیف) در طول روز سه‌شنبه و صبح امروز چهارشنبه یکم تیر / ۲۲ ژوئن بدترین حملات در هفته‌های اخیر به منطقه‌ای بود که پس از عقب‌نشینی نیروهای روسیه در ماه گذشته، زندگی عادی به آن بازگشته بود.

میخائیلو مارتوش، دادستان خارکف (خارکیف) در میان ویرانه‌ کلبه‌هایی که در منطقه‌ای روستایی حومه این شهر قرار داشتند به رویترز گفت موشک‌باران توسط نیروهای روسی انجام شد. کارکنان پزشکی جسد یک زن سالمند را از زیر آوار یک گاراژ سوخته بیرون آورده و به داخل یک ون در آن حوالی بردند.

اوله سینگوبوف فرماندار خارکف (خارکیف) گفت، بر اثر موشک‌باران نیروهای روسیه دست‌کم ۱۵ غیرنظامی کشته شدند. به‌گفته او، ۶ نفر در خارکف (خارکیف) و اطراف آن، ۶ نفر در چوهویف در ۴۰ کیلومتری جنوب شرقی آن و سه نفر نیز در زولوچیف واقع در ۴۰ کیلومتری شمال غربی این شهر کشته شدند.

مقام‌های اوکراینی ۱۶ نفر نیز زخمی شدند و با حملات شب گذشته و صبح چهارشنبه شمار تلفات احتمالاً بیشتر است.

الکسی آرستویچ، مشاور رئیس جمهوری اوکراین در یک سخنرانی ویدئویی گفت:

«نیروهای روسی اکنون با هدف ایجاد وحشت در مردم شهر خارکف (خارکیف) را به همان روشی که قبلاً ماریوپل را هدف قرار داده بودند مورد حمله قرار می‌دهند.»

او افزود:

«اگر آن‌ها به این حملات ادامه دهند، ما باید واکنش نشان دهیم. این یکی از راه‌های وادار کردن ما به جابه‌جایی توپخانه‌مان است. برنامه‌شان این است که مشکل بزرگی ایجاد کنند تا حواس‌مان را پرت کنند و ما را مجبور کنند که نیروهای‌مان را جابه‌جا کنیم. فکر می‌کنم نبردها تشدید خواهد شد.»

خارکف (خارکیف) در سه ماه اول جنگ متحمل گلوله‌باران‌ روسیه شد، اما پس از ضد حمله اوکراین در بیش از یک ماه پیش، تا حد زیادی در آرامش بود.

میدان اصلی نبرد در حال حاضر در جنوب، در منطقه دونباس است که مسکو در تلاش برای تصرف آن با کمک نیروهای نیابتی جدایی‌طلب است.

نیروهای اوکراینی در دونباس تا کنون تا حد زیادی در برابر حملات روسیه مقاومت کرده‌اند و مسکو با وجود استقرار توپخانه‌های عظیم در برخی از سنگین‌ترین نبردهای زمینی در اروپا از زمان جنگ جهانی دوم، پیشرفت کندی داشته است.

حمله پهپادی به خاک روسیه

در خاک روسیه نیز در پالایشگاه نفت نووشاختینسک در ۸ کیلومتری مرز دونباس اوکراین آتش‌سوزی رخ داد. خبرگزاری تاس روسیه به نقل از یک مقام محلی گزارش داد این پالایشگاه با یک پهپاد مورد حمله قرار گرفته است.

مقام‌های اوکراینی در مورد این آتش‌سوزی اظهار نظری نکرده‌اند. در تصاویر ویدئویی منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی به نظر می‌رسد که پیش از بلند شدن دود و آتش بر فراز پالایشگاه، یک پهپاد به سمت آن پرواز می‌کند. خبرگزاری اینترفاکس روسیه به‌نقل از اورژانس محلی اعلام کرد که به کسی آسیب نرسیده و آتش خاموش شده است.

اوکراین به‌طور کلی در مورد گزارش‌های حمله به زیرساخت‌های روسیه در نزدیکی مرز اظهار نظر نمی‌کند.

امروز چهارشنبه یکم تیر / ۲۲ ژوئن در روسیه و اوکراین به‌عنوان «روز یادبود و اندوه»، سالگرد حمله آلمان هیتلری به اتحاد جماهیر شوروی، شناخته می‌شود. حدود ۲۷ میلیون شهروند اتحاد شوروی در جنگ جهانی دوم جان باختند.

در روسیه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری این کشور قرار بود بر آتش نماد یادبود کشته شدگان گل بگذارد. جنگ جهانی دوم نقش برجسته‌ای در تبلیغات روسیه برای حمله به اوکراین دارد. پوتین این حمله را «عملیات ویژه» برای ریشه‌کن کردن «نازی‌ها» می‌نامد. کی‌یف و غرب آن را توجیهی بی‌اساس برای جنگی می‌دانند که هدف آن بازگرداندن حاکمیت مسکو بر کشور همسایه خود و از بین بردن هویت اوکراین به عنوان یک کشور جدا و مستقل است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.