ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گزارشی از آخرین وضعیت زهرا محمدی: ممانعت از اعطای مرخصی درمانی

با درخواست اعزام به مرخصی درمانی زهرا محمدی مخالفت شده است و اداره اطلاعات سنندج و مسئولان بند کانون اصلاح و تربیت از اعطای مرخصی به این معلم زندانی ممانعت می‌کنند.

زهرا (زارا) محمدی، فعال مدنی، مدرس زبان و ادبیات کُردی و از اعضای انجمن فرهنگی-اجتماعی نوژین که دوران محکومیت ۵ ساله خود را بدون رعایت اصل تفکیک جرائم در بند زنان کانون اصلاح و تربیت سنندج سپری می‌کند، علی‌رغم مشکلات روده و معده تاکنون از رسیدگی مناسب پزشکی و اعزام به مرخصی درمانی محروم مانده است.

به گزارش هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، با درخواست اعزام به مرخصی درمانی زهرا محمدی مخالفت شده است و به گفته یک منبع آگاه به هرانا اداره اطلاعات سنندج و مسئولان بند کانون اصلاح و تربیت از اعطای مرخصی به این معلم زندانی ممانعت می‌کنند.

این اولین بار نیست که مقام‌های امنیتی و قضایی سعی در کارشکنی علیه این معلم زندان دارند. پیش‌تر در دی‌ماه سال گذشته درخواست اعاده دادرسی و اعمال ماده ۴۷۷ زهرا (زارا) محمدی در دیوان عالی کشور رد شد.

کانی محمدی، خواهر زهرا محمدی پیش‌تر در همین رابطه به زمانه گفته بود که هیچ دلیلی برای رد درخواست اعاده دادرسی ارائه نشد و بعد از گذشت چند ماه از طریق پیامک به زهرا محمدی اطلاع داده‌اند که پرونده بررسی نشده است.

زهرا (زارا) محمدی، دوم خرداد ۱۳۹۸ هنگامی که همراه دو تن دیگر از اعضای انجمن نوژین به نام‌های ادریس منبری و ریبوار منبری در منزل پدرش مشغول صرف ناهار بودند، با یورش چند فرد لباس شخصی به خانه آنها و بدون ارائه هیچ حکمی بازداشت شد. او به همکاری با گروه‌های کُرد مخالف حکومت و اقدام علیه امنیت ملی متهم شد.

به گزارش سازمان عفو بین‌الملل بازجویان تلاش کردند از زهرا محمدی اعتراف بگیرند اما موفق نشدند. او ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ بدون اطلاع‌رسانی قبلی به وکلا و خانواده‌اش برای جلسه‌ دادرسی به شعبه یکم دادگاه انقلاب سنندج منتقل شد که برگزاری آن جلسه به تعویق افتاد. محمدی سپس ابتدا توسط شعبه یکم دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی سعیدی به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم بر اساس اتهام «تشکیل دسته و جمعیت به هدف بر هم زدن امنیت ملی» علیه این معلم کُرد صادر شد و این محکومیت بهمن‌ماه ٩٩ توسط شعبه چهارم دادگاه تجدیدنظر استان کردستان به ریاست قاضی مصطفی طیاری به ۵ سال حبس تعزیری تقلیل یافت.

این فعال مدنی نهایتا در تاریخ ۱۱ آذر ۹۸ با وثیقه سنگین ۷۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت از زندان آزاد شد.

نهایتا در پی رد درخواست اعاده دادرسی زهرا محمدی از سوی دیوان عالی کشور، پرونده او به شعبه اجرای احکام دادسرای سنندج ارسال شد و در تاریخ ۱۸ دی ماه ۱۴۰۰، جهت تحمل دوران محکومیت ۵ ساله خود راهی بند زنان کانون اصلاح و تربیت سنندج شد.

فعالیت‌‌های انجمن نوژین با مجوز رسمی از وزارت کشور بر آموزش زبان کُردی و فعالیت‌‌های محیط‌زیستی تمرکز دارد و کلاس‌های مختلفی را در سطوح مختلف، از کودکان گرفته تا افراد بزرگسال و بازاریان برای آموزش زبان کُردی برگزار می‌‌کند. این انجمن همچنین در زمینه تلاش برای حفظ محیط زیست کردستان، مهار آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع این استان و آموزش زبان کردی فعالیت دارد.

زهرا محمدی ۲۹ ساله، ساکن سنندج و فارغ التحصیل کارشناسی ارشد ژئوپولتیک از دانشگاه بیرجند است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.