ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نگرانی از تکرار فاجعه متروپل در هتل آسمان شیراز

پروانه ساخت هتل آسمان در بافت تاریخی شیراز با استفاده از رانت صادر شده است. حالا با گذشت نزدیک به بيست سال از شروع ساخت این بنا ادامه کار آن در پرده‌ای از ابهام قرار دارد. یک نماینده مجلس هشدار داده در صورت بروز حادثه احتمال فاجعه‌ای بدتر از متروپل برای این بنا غیر ممکن نیست. عکس: فرزانه چخماق‌ساز

هتل آسمان در سال ۱۳۸۱ با تغییر کاربری دو منزل قدیمی مسکونی در مرکز شهر شیراز مجوز ساخت گرفت. این ساختمان با ۶۴ متر ارتفاع هفتمین بنای مرتفع شیراز است و در مرکز بافت تاریخی و در مجاورت ارگ کریمخانی قرار دارد.

با اینکه احداث این ساختمان ابتدا در ۷ طبقه به تصویب کمیسیون ماده ۵ شهر شیراز رسیده بود، بعدها مالک ساختمان مجوز افزایش طبقات را گرفت و آن را در ۱۸ طبقه احداث کرد.

در سال ۱۳۹۵ شهرداری شیراز تحت تاثیر فشار افکار عمومی دو طبقه از این برج را تخریب کرد.

قرار شده بود مالک هتل آسمان  اقدام به تخریب ۶۵۰ متر از این هتل کند اما این امر تاکنون اجرایی نشده است.

به گفته علیرضا پاک فطرت، رئیس مجمع نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی و شهردار سابق شيراز، پروانه ساخت هتل آسمان شیراز به صورت رانتی صادر شده است . او می‌گوید:

«در صورت بروز حادثه‌ای مانند آتش سوزی و یا زلزله در این هتل که در کوچه ۱۲ متری واقع شده احتمال فاجعه‌ای بدتر از متروپل غیر ممکن نیست.»

پس از فروریختن ساختمان متروپل آبادان بار دیگر نگرانی‌ها نسبت به ایمنی ساختمان‌ها در ایران بالا گرفته است.

پایین و بالا بگیرید و بکشید

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.