ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرماندار شیراز: سازمان‌دهندگان گردهمایی دختران بی‌حجاب بازداشت شدند

در شبکه‌های اجتماعی ویدئویی از تفریح نوجوان‌های دختر و پسر شیرازی در یکی از خیابان‌های اصلی این شهر منتشر شد که در آن دختران حجاب نداشتند. ساعاتی بعد فرماندار شیراز مضطرب از این گردهمایی تفریحی اعلام کرد که تاکنون ۱۰ نفر از برگزارکنندگان این تجمع دستگیر شده‌اند.

لطف‌الله شیبانی، فرماندار شیراز جمعه ۳ تیر گردهمایی روز گذشته شماری از نوجوان‌های این شهر را «هنجارشکنی برخی بانوان بدحجاب» نامید و گفت:

«پس از اطلاع از موضوع، اجرای حکم به نیروی انتظامی ابلاغ شد و با هماهنگی دستگاه قضایی در جهت شناسایی عوامل، سردسته این افراد در همان مراسم شناسایی شده و برای دستگیری این فرد اقدام کردند؛ تاکنون حدود ۱۰ نفر از حاضران در این اجتماع بازداشت شده‌اند.»

ویدئویی که روز پنج‌شنبه در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد گردهمایی ده‌ها نوجوان دختر و پسر ۱۵، ۱۶ ساله در بلوار چمران شیراز را نشان می‌داد که یکی از مکان‌های پررفت‌وآمد این شهر است. این گردهمایی با عنوان «تجمع دهه‌ هشتادی و نودی‌ها در شیراز» و به‌مناسبت «روز جهانی اسکیت‌بورد» برگزار شد و در آن نوجوان‌های دختر بدون حجاب ظاهر شدند.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

فرماندار شیراز گفت:

«برخی حرکات و رفتارهای این برنامه را حتی در زمان‌ پیش از اسلام سراغ نداریم و یا در ایران باستان نیز چنین صحنه‌هایی در جامعه شاهد نبوده و یا آثاری که از این رفتارها به‌جا مانده باشد لذا این حرکات به شدت محکوم است و مورد برخورد قضایی قرار می‌گیرد.»

شیبانی افزود:

«این حرکات قصدی جز شکستن احکام و هنجارهای دینی و مذهبی و حتی ملی ما ندارند.»

به‌نظر می‌رسد که این بار نیز مسئولان جمهوری اسلامی همچون نمونه‌هایی از این دست تلاش می‌کنند که نافرمانی‌های مدنی از جمله رعایت‌نکردن حجاب را نه تنها مخالف «هنجارهای دینی» قلمداد کنند، بلکه چنین وانمود کنند که این اقدامات با فرهنگ تاریخی کشور نیز سازگار نیست.

حسین حقایقی، مدیرکل حوزه اجتماعی و فرهنگی استاندار فارس نیز با اشاره به این رویداد گفت:

«براساس قانون کشف حجاب جرم آشکار است و باید با آن برخورد شود. در جامعه اسلامی کسی نمی‌تواند این قبح‌شکنی‌ها و این ناهنجاری‌ها را تحمل کند.»

حقایقی از لزوم برخورد سلبی و قاطع دستگاه‌های متولی خبر داد.

ابراهیم عزیزی، نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی نیز در این‌باره گفت:

«رسیدگی به مشکلات این‌چنینی برنامه‌ای مدون و حساب‌شده می‌خواهد و دستگاه‌های اجرایی باید برای برخورد قاطع با آن برنامه جدی داشته باشند.»

گردهمایی نوجوان‌هایی که قوانین تبعیض‌آمیز حاکم بر جامعه را برنمی‌تابند و با وجود فشارهای موجود همچنان بر شیوه زندگی مطلوب خود پای می‌فشارند، نشان می‌دهد که در چهار دهه گذشته دستگاه تبلیغاتی عریض و طویل حکومت اسلامی در تبلیغ ارزش‌های مورد نظر خود ناکام مانده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Orion

    Intelligent, wise, mature, brave (specially on girls part) innovation, with very good management, leadership, planning, organization skills toward a civil disobedience.

  • علی

    شاخک های به اصطلاح مسئولین کشور با این نوع اتفاقات فوراً حساس می شود ولی در مقابل کوهی از مشکلات مردم و فساد و گرانی حاکم بر کشور، ککشان هم نمی گزد!