ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نیروهای امنیتی نگار ایقانی و شقایق خانه‌زرین، دو شهروند بهائی ساکن شیراز را بازداشت کردند

دو شهروند بهائی ساکن شیراز، روز گذشته با یورش نیروهای امنیتی به منزل‌شان بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند. تاکنون از علت این بازداشت و محل نگهداری آنها اطلاعی در دست نیست.

شقایق خانه‌زرین و نگار ایقانی، دو شهروند بهائی ساکن شیراز یک‌شنبه ۵ تیر ماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

به گزارش هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران تاکنون از اتهام‌های طرح شده و محل نگهداری این دو شهروند بهائی اطلاعی در دست نیست.

بر اساس گزارش‌ها همچنین حین بازداشت، منزل این دو شهروند بهائی مورد تفتیش نیروهای امنیتی قرار گرفته است و برخی وسایل شخصی آنها مانند وسایل الکترونیکی، لپ‌تاپ و کتاب ضبط شده است.

یک منبع آگاه از بازداشت این دو شهروند بهائی به هرانا گفته است:

«بعد از ظهر امروز پدر خانم خانه‌زرین در پی عدم کسب اطلاع از وضعیت دخترش و استرس ناشی از دستگیری او، سکته کرده و هم اکنون در یکی از بیمارستان‌های شیراز تحت مراقبت‌های پزشکی است.»

شقایق خانه‌زرین شهروند بهائی ۲۰ ساله و ساکن شیراز است.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

نگار ایقانی که ۲۲ سال دارد، پیش‌تر به همراه شمار دیگری از شهروندان بهائی شرکت‌کننده در کنکور سراسری سال ۹۸، در نتایج این آزمون با ایرادات مختلفی از جمله «نقص در پرونده« مواجه شده و به دلیل بهائی بودن از ادامه تحصیل محروم شد. در مهرماه همان سال، هرانا طی گزارشی به احراز هویت ۲۳ تن از شهروندان بهایی محروم از تحصیل در کنکور سراسری پرداخت.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

شهروندان بهائی در ایران از آزادی‌های مرتبط به باورهای دینی محروم هستند، این محرومیت سیستماتیک در حالی است که طبق ماده ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده ۱۸ میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی هر شخصی حق دارد از آزادی دین و تغییر دین با اعتقاد و همچنین آزادی اظهار آن به طور فردی یا جمعی و به طور علنی یا در خفا برخوردار باشد.

بر اساس منابع غیررسمی در ایران بیش از سیصد هزار شهروند بهائی وجود دارد، اما قانون اساسی ایران فقط اسلام، مسیحیت، یهودیت و زرتشتی‌گری را به رسمیت شناخته و مذهب بهائیان را به رسمیت نمی‌شناسد. به همین دلیل طی سالیان گذشته همواره حقوق بهائیان در ایران به صورت سیستماتیک نقض شده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.